ساخت دستگاه بوک اسکنر و اسکنر اسناد بزرگ در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت بوک اسکنر و اجرای پروژه‌های آرشیو الکترونیک در سطح کشور خبر داد و گفت: این دستگاه کاملا ایرانی و ثبت اختراع شده است.

ناصر محمودی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم‌و فناوری ایسکانیوز، با بیان اینکه این شرکت با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه مکاترونیک، ICT- IT، هوش مصنوعی و پردازش تصویر، طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی توانسته خدمات گسترده‌ای را به بخش‌های مختلف ارائه کند، اظهار کرد: هم اکنون این شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از تکنولوژی بومی محصولات مورد نیاز در این حوزه را تولید می‌کند. می‌توان گفت فعالیت اصلی این شرکت در دو بخش خدمات آرشیو دیجیتال،  ایجاد سیستم‌های آرشیو الکترونیکی و تولید نرم‌افزار است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این شرکت تجاری‌سازی اختراعات و ابتکارات متخصصان آن و دستیابی به فناوری به عنوان یک محصول صنعتی و تولید کالاهایی است که حاصل استراتژی‌های نوآوری و طراحی تا تولید محصول از طریق فعالیت‌های تحقیق تا تولید، توسعه فناوری مهندسی معکوس کالاهای خارجی مورد تحریم و یا دارای قیمت بسیار بالا، انتخاب، انتقال و بومی‌ کردن فناوری است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت توانست در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های به روز علمی و صنعتی دستاوردهای شاخصی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

وی طراحی و ساخت انواع اسکنرهای مخصوص مجلدات (کتاب، روزنامه و...) و اسناد، طراحی و پیاده سازی انواع نرم افزارهای آرشیو دیجیتال ( data base- جستجو، بهبود کیفیت تصاویر، کاهش حجم ذخیره‌سازی بدون افت کیفیت تصاویر)، طراحی و پیاده‌سازی کتابخانه‌های دیجیتال (تحت شیکه یا وب)،  طراحی سامانه‌های تلفن همراه، خدمات اسکن و آرشیو دیجیتال طبق استانداردهای روز دنیا، طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های اتوماسیون اداری را از عمده دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان ذکر کرد.

محمودی با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک جزء برنامه‌های است که دولت الکترونیک آن را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: این شرکت دانش‌بنیان یکی از شرکت‌هایی است که به صورت جدی به این حوزه ورود کرده تا جاییکه این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ساخت بوک اسکنر و پروژه‌های آرشیو الکترونیک در سطح کشور است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: این دستگاه کاملا ایرانی و ثبت اختراع شده است به طوری‌که تاییدیه دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گواهی‌نامه‌های جهانی را دریافت کرده است. کار ساخت دستگاه بوک اسکنر و اسکنر اسناد بزرگ بدین صورت است که کتاب ‌یا مجلد را بدون اینکه شیرازه آن را باز کند به صورت کامل داخل دستگاه قرار داده و با کیفیت بالا اسکن انجام می‌کند. این دستگاه در کتابخانه‌های بزرگ اسکن اسناد بزرگ کاربرد دارد. مشتریان این دستگاه بیشتر کتابخانه ملی و مجلس شورای اسلامی و سایر سازمان‌ها است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: این شرکت در واقع خدمات آرشیو دیجیتال و نرم‌افزارهای مرتبط با این حوزه  را به صورت گسترده ارائه می‌دهد. به جرات می‌توان گفت که تنها شرکتی هستیم که نرم‌افزار و سخت افزار در این عرصه  ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: بخش دیگر از فعالیت این شرکت تولید نرم‌افزارهای سفارشی برای سازمان‌ها است بدین صورت که سازمان‌هایی که نیاز به نرم‌افزارخاص  در هر حوزه‌های اتوماسیون، انبار داری، امور اداری و پرسنلی و غیره داشته باشند  ما این نرم‌افزارها را برنامه‌نویسی و تولید می‌کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان توانسته است در حوزه صادرات نرم‌افزارهای به صورت جدی ورود کند، اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد کشور به دلیل تورم دچار چالش شده و ارزش پول ملی کاهش یافته است، ما سعی کردیم که این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم تا جاییکه صادرات در بخش نرم‌افزار را احیا کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین ما یک پلتفرمی را ایجاد کردیم که به کمک آن شرکت‌های آی تی و فناوری  در ایران می‌توانند  توانمندی  خود  را به شرکت‌های خارجی معرفی کنند. این پلتفرم به عنوان یک سکو و پلی عمل خواهد کرد تا شرکت‌های داخلی و خارجی با شناسایی نیازها نرم‌افزارهای مورد نیاز را تولید کنند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1074390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهنام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      1 0
      لطفا نزارین این اخبار کذب رو . سال ۹۰ شرکت بنده این دستگاه و نرم افزار رو تولید کرده و نیمی از ثبت احوالهای کشور اسکن و داده امایی شدن . درضمن چه ثبت اختراعی . از کی تا حالا اسکنر کتاب در سال ۲۰۲۰ یک اختراع یا حتی نوآوری محسوب میشه .