ناصری: نویسنده‌ای که از مشکلات بنویسد برایش مشکل ایجاد می‌شود!

یک نویسنده درباره نوشتن از مشکلات و مسائل روز جامعه معتقد است: اگر نویسنده‌ای بخواهد راجع به این موضوعات بنویسد مورد توجه قرار می‌گیرد و البته شاید برایش مشکلاتی رخ دهد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مسلم ناصری خالق آثار «سروها ایستاده می‌میرند» و «سردار تنها» و ... است که تاکنون موفق به نگارش ده‌ها جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان شده است. وی که نگارش کتب «بم تا بم»، «غنچه‌های پاییزی»، «خنجر سپید شب» و «چابکسوار» را در کارنامه خود دارد، برای کتاب «مسافر شهرهای بی‌نشان» موفق به دریافت نشان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 83 شده است. این نویسنده کم‌حاشیه و پرکار در خصوص عدم اقبال نویسندگان نسبت به مسائل روز و اعتراضات اجتماعی گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایسکانیوز داشت که می‌خوانید:

ناصری با اشاره به این موضوع گفت: من به عنوان نویسنده کودک و نوجوان نمی‌توانم راجع به این موضوع نظر تخصصی بدهم، این موضوعات بیشتر در آثار نویسندگان بزرگسال نمود پیدا می‌کند اما با همه این اوصاف اگر نویسنده‌ای بخواهد راجع به این موضوعات بنویسد مورد توجه قرار می‌گیرد و البته شاید برایش مشکلاتی رخ دهد. در بخش کودک و نوجوان نویسندگان کمتر به این موضوع گرایش پیدا می‌کنند اما اینکه نویسندگان بزرگسال راجع به این موضوعات نمی‌نویسند برای من مبهم و جای سوال است.

وی افزود: در گذشته افرادی مانند علی اشرف درویشیان راجع به مبارزه با ظلم و عدالت‌خواهی می‌نوشتند. اما من نمی‌بینم امروز نویسندگان جدی به این موضوعات بپردازند. البته نمی‌گویم اصلا چیزی ننوشتند یا به این سمت نرفتند اما موارد کم و انگشت شمار بودند یا دغدغه مسائل دیگری داشتند. من فکر می‌کنم تا به حال چنین دغدغه‌ای وجود نداشته است. البته می‌توان گفت دغدغه و مشکل را درک می‌کنند اما طرح این سوال که در هفت تپه یا ... چه اتفاقاتی رخ داده، دیر رخ داده است.

ناصری در خصوص توصیه معصومان در خصوص مبارزه با ظلم و ظالم گفت: ما در روایات داریم که حق کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپردازید یا اینکه پیامبر به دست کارگر بوسه می‌زدند، اما زندگی امروز ما با زندگی اصیل مذهبی و ملی فاصله زیادی دارد چون مشکلات آنقدر زیاد شده که به این مسائل کمتر توجه می‌شود. امروز فرصتی فراهم شده که طبقه کارگر و کارمند می‌تواند اعتراض خود را بیان کند.

وی تصریح کرد: نویسندگان مذهبی در لابه‌لای آثار خودشان مسائل جامعه و مبارزه با ظلم را منعکس می‌کنند اما یک قوه قهریه وجود دارد که می‌تواند با لایه‌ای که این مسائل را بیان می‌کند برخورد و آن را انکار کند. اگر مشکلات اقتصادی نباشد و همه چیز به روال خود پیش رود، کارگران به حق و حقوق خود برسند این مسائل رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر تحریم هم عامل دیگری برای تشدید این مشکلات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =