استاد دانشگاه علامه طباطبائی:

آموزش آنلاین، قدرت و اختیار استادان را افزایش داد

دوشنبه 23 تیر 1399 - 10:40
کد مطلب: 1074519
هادی خانیکی

استاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت: قدرت و اختیار دانشگاه و اساتید با ظهور پدیده آموزش آنلاین افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هادی خانیکی در جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و موسسات آموزش عالی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد با اشاره به دغدغه پیوند پدیده کرونا و عوارض آن در حوزه آکادمیک و جامعه اظهار کرد: رصد اجتماعی عوارض کرونا در ایران به خوبی انجام گرفته و فعالیت‌های پژوهشی مناسبی صورت گرفته که برخی از آنها منتشر شده است و برخی دیگر نیز به زودی منتشر خواهد شد.

وی ۲ ویژگی را برای نحوه مواجهه با ویروس کرونا نام برد و افزود: یک ویژگی مهم نوپدیدگی کرونا بود که با امثال و اقران خود قابل مقایسه نبود. این پدیده شوم مرتب با ناشناختگی مواجه بود و به عبارت دیگر میزان ‌جهل ما نسبت به کرونا از میزان علم ما بیشتر بود.

این استاد دانشگاه ویژگی دوم کرونا را جهان‌گیری آن نام برد و عنوان کرد: این ویروس هیچ عرصه‌ای را از شمول خود حذف نکرد.

به گفته خانیکی؛ رصدهای اجتماعی حاکی از این ‌بود که جامعه به طور نسبی خود را با پدیده کرونا وفق می‌داد اما یک سوال مهم مطرح شد که «چگونه از یک سو میل به ارتباط و از سوی دیگر اجبار به تنهایی باید پاسخ داده شود؟» پاسخ این سوال نزد حوزه ارتباطات بود.

وی با بیان اینکه فقط به کمک ارتباطات و فضاهایی که ایجاد کرده بود زندگی در دوران کرونا میسر شد؛ گفت: پیک جدید کرونا شرایط جدیدی را نیز به وجود آورده است. آخرین رصد افکار عمومی نگرانی را در جامعه نسبت به آینده بیشتر کرده و آن امیدی که در ابتدا برای نابودی کرونا در مدت زمان‌کوتاه وجود داشت، از بین رفته است.

استاد دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: مردم به این‌نتیجه رسیده‌اند که کرونا به زودی از بین نخواهد رفت و بر سیاستگذاری‌ها تاثیر خواهد داشت. به تعبیر دیگر اپیدمی کرونا وحشت را زیاد و خوش‌خیالی‌ها را کم کرد.

خانیکی به موفقیت‌های ابتدایی در مواجهه با ویروس کرونا و شبوع آن در کشور اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در ابتدا پس از به وجود آمدن توفیق‌هایی در تله موفقیت گرفتار شدیم و خیالی که می‌شد با این موفقیت‌ها کرونا را شکست دهیم، از بین رفت.

وی با نظر به اینکه ایمنی گله‌ای یا توده‌ای کارساز ‌نیست و باید با سامان‌دهی نسبت به موضوع مواجه شد افزود: با مسئله کرونا باید به صورت فرهنگی و علمی برخورد کرد و همین جاست که موضوع فرهنگ‌علمی و مشارکت مدنی اهمیت پیدا می‌کند.

استاد ارتباطات دانشگاه با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در دوره کرونا و همچنین اهمیت حرکت به سمت آموزش‌های آنلاین یادآور شد: یکی از فرصت‌هایی که تهدید کرونا شکل گرفت آموزش مجازی بود که می‌توان آن را مهم‌ترین دستاورد آموزش عالی در حوزه ارتباطات دانست.

خانیکی با بیان ‌اینکه با ظهور کرونا مناسبات تغییر پیدا کرد ادامه داد: اگر کرونا شایع نمی‌شد مشخص نبود در این‌سیستم آموزشی متمرکز چه زمانی قرار بود معلم جدی گرفته شود. قدرت و اختیار دانشگاه و اساتید با ظهور پدیده آموزش آنلاین افزایش یافت و این ‌موضوع از بخش تکنولوژیک هم مهم‌تر بود و به اعتبار‌ آموزش٬ رو به جلو پرتاب شدیم.
انتهای پیام/

31 / 31

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار