انتقاد نماینده تهران از تغییر لحظه ای قیمت‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از میزان افزایش قیمت‌ها خواستار ورود وزارت صمت و رئیس‌جمهور برای کنترل قیمت ها شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا تقی پور در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیس جمهور گرانی‌ها بیداد می‌کند و قیمت‌ها لحظه به لحظه تغییر می‌کند. از قیمت مرغ و تخم مرغ گرفته تا قیمت فولاد و مصالح ساختمانی سر به فلک کشیده است. اگر وقت کردید به بازار سر بزنید.

وی اظهار کرد: قطعات اولیه صنایع کشور و نهاده های کشاورزی ترخیص نشده است، بانک مرکزی باید برای تامین قطعات اولیه صنایع و نهاده های کشاورزی ارز تخصیص دهد. با این روند شاهد تعطیلی گسترده صنایع کشور خواهیم بود. صاحبان صنایع و کشاورزان کشور سرگردان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دیروز بعد از ۱۴۰ روز وزارت صمت با تدبیر مجلس دارای وزیر شد. باید وزیر صمت به سرعت با همکاری دولت برای کنترل بازار اقدام کند. در فولاد میزان مصرف نصف میزان تولید است اما قیمت آن سه برابر شده است. این گرانی چه توجیهی دارد. باید جلوی صادرات بی رویه شمش فولاد را گرفت. مردم ایران عزیزند و باید در رفاه و آسایش زندگی کنند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: هم در خصوص فولاد و هم در خصوص سیمان میزان مصرف داخل از میزان تولید کشور کمتر است اما ما شاهد افزایش قیمت ها هستیم. مایحتاج مردم نیز به طور چشمگیری افزایش قیمت داشته است. ما چندین جلسه با سرپرست وزارت صمت جلسه داشتیم. ما موضوع را دنبال خواهیم کرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =