بیانیه نمایندگان مجلس برای حمایت از مردم مظلوم یمن

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس را در خصوص حمایت از مردم یمن و اعزام کاروان کمک رسانی برای این مردم قرائت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، متن این بیانیه  توسط علی کریمی فیروزجای به شرح زیر است:

"بسمه تعالی"

مردم مظلوم یمن در شرایط سخت و بحرانی قرار دارند. کمبود غذا، دارو و سوخت و لوازم بهداشتی و درمانی و بیماری ناشی از جنگ تحمیلی و جنایات سعودی و همپیمانان صهیونیستی و آمریکایی جان صدها هزار نفر زن و مرد به خصوص کودکان یمنی را تهدید می‌کند. جهان اسلام و انسان‌های آزاده جهان باید با ایجاد کمپین جهانی به مردم یمن برسند و حداقل امکانات خوارکی را برای آنها تهیه نمایند. جمهوری اسلامی ایران علیرغم این که در شدیدترین تحریم‌های آمریکای جهانخوار قرار دارد براساس اصول قانون اساسی بند ۱۶ اصل سوم و اصل ۱۵۲ و اصل ۱۵۴  و رسالت انسانی، اسلامی و انقلابی خود پیشگام کمک‌های انسان دوستانه به مردم مبارز یمن بوده و از همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای مسلمان در خواست می‌کند به این اقدام بشردوستانه بپیوندند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی  ضمن حمایت همه جانبه از مبارزات حق طلبانه مردم یمن و تداوم راه سردار بزرگ جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی براساس رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای موارد زیر را اعلام می‌کنیم:

۱- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر نسبت به اعزام کاروان کمک رسانی و کشتی‌های حامل کمک‌های مردمی اقدام کند و با سازمان‌های جهانی کمک رسانی ارتباط گرفته و آنها را برای مشارکت در این اقدام انسان دوستانه دعوت کند.

۲- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داوطلبانه کشتی‌های کمک رسانی را تا یمن همراهی خواهند کرد و از دبیرخانه بین المجالس و نمایندگان مجالس سایر کشورها و خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و بین المللی دعوت می‌کنیم در این اقدام بشردوستانه مشارکت کنند.

۳-  وزارت امور خارجه ضمن اطلاع به نهادهای بین المللی و سازمان ملل متحد آنها را برای مشارکت در این اقدام بشردوستانه دعوت نماید. همچنین بیانیه کمک رسانی جهانی به مردم مظلوم یمن به سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و سفرای خارجی در جمهوری اسلامی ارسال شود تا برای کمک های جهانی هماهنگی نمایند.

در پایان این نکته را تاکید می کنیم ملتی که کشتی های حامل سوخت با پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را تا اقیانوس اطلس و مرز ونزوئلا ارسال نموده است، می تواند کشتی های حامل کمک‌های بشردوستانه را به یمن مظلوم برساند.»

انتهای پیام

کد خبر: 1074593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =