سرای نوآوری «فناوری‌های آموزشی» از ایده‌های نوآورانه حمایت می‌کند

رئیس سرای نوآوری «فناوری‌ها و نوآوری‌های آموزشی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: براساس فراخوانی که منتشر شده، آمادگی کامل برای جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی را داریم.

وحید حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مراحل پایانی آماده‌سازی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه صورت گرفته، اکنون به یک اصلی در راه‌اندازی و مدیریت سرای نوآوری رسیدیم و مقدمات راه‌اندازی به نقطه پایانی خود رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در آبان ماه سال جاری، افزود: محوریت سرای نوآوری این واحد دانشگاهی در حوزه «فناوری‌ها و نوآوری‌های آموزشی» تعریف شده و شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها نیز براساس این محور انتخاب شده‌اند.

رئیس سرای نوآوری «فناوری‌ها و نوآوری‌های آموزشی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده، با شتاب‌دهنده تتا(تعلیم و تربیت ایران) توافق شده است و دو هفته پیش نخستین فراخوان شتاب‌دهی برای فناوران و ایده‌پردازان حوزه آموزشی منتشر شده است. تیم‌ها و استارت‌آپ‌هایی که علاقمند حضور در سرای نوآوری و رشد در این زیست‌بوم هستند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

حاجی‌‎پور درباره استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور در سرای نوآوری «فناوری‌ها و نوآوری‌های آموزشی» عنوان کرد: اکنون درخواست 15 مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور برای استقرار در سرای نوآوری درحال بررسی و ارزیابی است و سه شرکت هم اکنون در ساختمان سرا به‌طور کامل مستقر شده‌اند. به‌طور مثال شرکتی فعال در حوزه بُرد گِیم‌های آموزشی درکارگاه‌ تعبیه شده برای این شرکت مستقر شده و درحال فعالیت است.

وی ادامه داد: امورات جزئی برای آیین رسمی افتتاحیه سرای نوآوری واحد تهران غرب درحال انجام است و همه الزامات زیرساختی به پایان رسیده است. عملیات هویت بصری و دیتا پروژکتوری نیز درحال انجام و آماده‌سازی است.

رئیس سرای نوآوری «فناوری‌ها و نوآوری‌های آموزشی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب خاطرنشان کرد: براساس فراخوانی که منتشر شده، آمادگی کامل برای جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی را داریم. علاقمندان تا 30 مهر سال جاری فرصت دارند تا ایده‌های کسب‌وکار خود را در حوزه فناوری‌های آموزشی به سرای نوآوری ارسال کنند.

حاجی‌پور با اشاره به تخصیص دو هزار و 600 مترمربع به سرای نوآوری واحد تهران غرب گفت: ایده‌هایی برای جذب و به حداکثر رساندن ورودی سرای نوآوری درحال طرح و بحث است. در عرض دو هفته فرآیندهای داوری ایده‌ها جمع‌بندی شده و رویدادی در این زمینه برگزار خواهد شد تا برگزیده‌ها به سوی استقرار در سرای نوآوری هدایت شوند. فضای سرای نوآوری برای استقرار 50 استارت‌آپ‌ها و 15 شرکت حرفه‌ای پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074606

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =