عراق به عرصه تعرض به همسایگان تبدیل نمی‌شود

رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار با سفیر ایالت متحده آمریکا در بغداد درباره تازه‌ترین تحولات وضعیت سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه بین بغداد و واشنگتن رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «سید عمار حکیم»،   رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیداری که با «ماتیو تولر»، سفیر ایالت متحده آمریکا در بغداد در دفتر جریان حکمت ملی برگزار شد، ضمن محکوم کردن حملات به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق، اظهار داشت که این اقدام از جانب همه محکوم و غیر قابل پذیرش است و دولت عراق باید با این حملات که خطری برای امنیت شهروندان عراقی محسوب می‌شود، مقابله کند.

رهبر جریان حکمت ملی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت روابط دوجانبه بین بغداد و واشنگتن و فعال‌سازی آن در سطح سیاسی و اقتصادی، بر اهمیت گفت‌وگوهای دوجانبه در شکل دادن به روابط فیمابین تاکید کرد که تضمین منافع عراق، حفظ حاکمیت این کشور را در پی دارد و عراق را از سیاست محوربندی‌ها و تبدیل شدن به صحنه‌ای برای تعرض به کشورهای همسایه دور می‌کند.

حکیم در پایان گفت که عراق با توجه به تمدن و روابط قابل قبول با همه و نگرشی که نسبت به نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و دور کردن تنش از منطقه دارد می‌تواند نقش میانجیگر میان گروه‌های منطقه را ایفا کند.

انتهای پیام

کد خبر: 1074655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =