رسول‌پناه: گل‌محمدی یک مربی صاحب سبک است

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: گل‌محمدی ژن مربیگری دارد و در کارش صاحب سبک است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه ضمن تبریک برد مقتدرانه تیم پرسپولیس مقابل پاختاکور و صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا، به تمجید از یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس پرداخت و اظهار داشت: صعود پرسپولیس به جمع چهارتیم برتر آسیا و برد مقابل پاختاکور را تبریک می‌گوییم. مبارک همه هواداران پرسپولیس باشد که عاشقانه تیم محبوب خود را حمایت می‌کنند. در سالگرد درگذشت مرحوم جعفرکاشانی و زنده‌یاد هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس روح این دو عزیزهم شاد شد. قطعا همه بچه‌های تیم به یاد این دو مرحوم بودند و بهترین نمایش خود را ارائه دادند. واقعا هم خوشحالیم که تیم ما مقابل تیم قدرتمند پاختاکور خیلی خوب بازی کرد و نتیجه‌اش را هم دید. بازی مقابل چنین تیم‌هایی همیشه دشوار و سخت است اما همان طور که قبل از بازی هم گفته بودم یحیی گل‌محمدی و شاگردانش مرد روزهای سخت هستند. این پرسپولیس نشان داد پرچمدار فوتبال ایران در آسیاست و با این پیروزی‌ها خیلی چیزها ثابت شد.

وی در پاسخ به این سوال که اخراج جلال الدین ماشاریپوف بازیکن تیم پاختاکور چقدر در رقم خوردن این نتیجه مؤثر بود؟، گفت: به جرأت می‌گویم تیم غیرتمند پرسپولیس می‌توانست پاختاکور ۱۱ نفره را هم ببرد، همانطور که تیم السد قطر، میزبان بازی‌ها را هم شکست دادیم. آن صحنه و خطای وحشتناک هافبک ازبک مستحق کارت قرمز بود. خدا خیلی به کمال کامیابی‌نیا رحم کرد. وقتی تصاویر آهسته تلویزیونی این خطا را دیدم واقعا خدا را شکر کردم که پای هافبک جنگنده و زحمتکش ما نشکست.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه یکی از اتفاقات قابل توجه قبل از این دیدارپاک شدن کارت قرمز سیامک نعمتی بود، توضیح داد: جا دارد از افشین پیروانی، امیرعلی حسینی روابط بین الملل باشگاه و همین طور فدراسیون فوتبال تشکر کنم. من قبلا انتقاداتی هم از فدراسیون فوتبال داشتم اما وقتی کار خوبی هم انجام می‌شود باید گفت. ما بلافاصله پس از پایان بازی با السد به اشتباه داوری در اخراج سیامک نعمتی به صورت کتبی اعتراض و آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم. با توجه به اینکه پیش‌تر کارت قرمز مهدی بن عطیه مدافع الدحیل قطر در بازی با ما پاک شده بود، تقاضا کردیم در مورد سیامک نعمتی و اخراج بی دلیل این بازیکن خوب پرسپولیس تجدید نظر شود.

رسول پناه افزود: جا دارد از برخورد عادلانه AFC با کارت قرمز اشتباه سیامک نعمتی تشکر و قدردانی کنیم. باز هم تکرار می‌کنم وقتی تبعیضی می‌بینیم و انتقاد می‌کنیم، وظیفه داریم درصورت کار درست و عادلانه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم آن را بازگو کرده و تشکر کنیم. انتظارمی‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان متولی اصلی فوتبال این قاره پهناور، همیشه چنین سیاستی در پیش بگیرد و همه تیم‌ها چه ملی و چه باشگاهی را به یک چشم نگاه کند.

«افشین پیروانی در مصاحبه‌ای پس از بازی با پاختاکور گفت که بازیکنی با گریه و اشک می‌گفت می‌خواهم پیراهن پرسپولیس را بپوشم! شما درجریان این موضوع بودید؟» وی در واکنش به طرح این سوال گفت: افشین پیروانی عین حقیقت را گفته است و ما بازیکنانی در تیم داریم و نفراتی در نقل و انتقالات خریدیم که عاشق پیراهن قرمز پرسپولیس هستند. این بچه‌ها به عشق پرسپولیس، هوادارانش و یحیی گل‌محمدی قید پیشنهادات وسوسه‌انگیز و چند برابری دیگر تیم‌ها را زدند تا این پیراهن را بپوشند اما بد نیست اشاره کنم ما نقل و انتقالات را به خواست سرمربی باهوش خودمان خیلی زود شروع و زود هم تمام کردیم. حالا خوشحالیم که آن اقدامات نتیجه داده است.

وی در مورد اینکه چرا ۷ خرید خود را سریع انجام داده و در این راه با چه مشکلاتی روبرو شده است، بیان کرد: ما پس از گفت و گو و جلسه با سرمربی تیم چنین تصمیمی گرفتیم. علیرضا بیرانوند از تیم جدا شده بود و مهدی ترابی هم قصد ماندن نداشت. علی علیپور هم که همه می‌دانید از قبل تصمیم خودش را گرفته بود و از طرفی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در پیش بود. نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و خواست یحیی گل‌محمدی هم همین بود. با چند بازیکن براساس لیست سرمربی تیم مذاکره کردیم و توانستیم ۷ بازیکن جدید بخریم. نکته‌ای هم که در حین مذاکره با بازیکنان بنده و آقایان رغبتی و پیروانی مد نظر داشتیم پرسپولیسی بودن آنها بود. خیلی روی این مسئله دقیق بودیم و از لا به لای صحبت‌های بازیکنان متوجه این موضوع می‌شدیم. خدا را شکر که توانستیم در نقل و انتقالات خریدهایی انجام دهیم که این روزها در آسیا همراه با بازیکنان متعصب قدیمی سرافرازی می‌کنند. البته خیلی هم اذیت شدیم و حرف شنیدیم اما تسلیم نشدیم و توجهی به حاشیه‌ها نکردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه بازیکنان جدید خیلی زود در ترکیب تیم جا افتادند نیز یادآور شد: این اتفاق خوب سه دلیل روشن دارد. اول قدرت ریسک پذیری یحیی گل‌محمدی است. او ژن مربیگری دارد و در کارش صاحب سبک است. سرمربی ما واقعا ریسک بزرگی کرد که از ۵ بازیکن جدید درترکیب اصلی تیمش استفاده کرد و ۲ بازیکن تازه وارد دیگر را هم به عنوان تعویضی به کار گرفت. تغییر حدود ۵۰ درصد ترکیب تیم قهرمان لیگ برتر شهامت زیادی می‌خواهد که سرمربی ما داشت. دلیل دوم کمک بازیکنان قدیمی پرسپولیس به جا افتادن نفرات جدید در تیم بوده است. این روحیه حرفه‌ای و وحدت تیمی عاملی شد که بازیکنان تازه وارد خیلی زودتر از حد تصور در تیم جا بیفتند. نکته بعدی هم به توانایی و استعداد خود این بازیکنان مربوط می‌شود. این بازیکنان نشان داده‌اند مثل نفرات قدیمی لایق و شایسته پوشیدن پیراهن پرسپولیس هستند.

رسول پناه در پایان گفت: من به عنوان عضو کوچک خانواده پرسپولیس به داشتن این بازیکنان افتخار می‌کنم که با پای شکسته یا مصدومیت، سه روز یک بار بازی می‌کنند و پرچم فوتبال ایران را در قاره آسیا بالا می‌برند. این از هر چیزی با ارزش‌تر است. منِ رسول‌پناه گاهی به دلیل برخی کمبودها یا محدودیت منابع مالی شرمنده این بچه‌ها می‌شوم ولی مربیان و بازیکنان پرسپولیس با درک بالا و غیرتی مثال‌زدنی فقط به موفقیت فکر می‌کنند و با حاشیه و حاشیه‌سازی بیگانه هستند. بار دیگر وظیفه خودم می‌دانم از مربیان و بازیکنان پرسپولیس تشکر خالصانه‌ای داشته باشم و از زحمات آنها قدردانی کنم. و یک بازی سخت دیگر مقابل النصر عربستان در نیمه نهایی در پیش است. بله، النصرعربستان هم ازجمله تیم‌های قوی و خوب این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. ما فقط یک قدم دیگر تا تاریخ‌سازی و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان فاصله داریم و با این کادرفنی و بازیکنان با تعصب، جنگنده و پرتلاش، امید زیادی وجود دارد که النصر را هم پشت سربگذاریم. پرسپولیس، قهرمان و تنها نماینده باقیمانده ایران در این رقابت‌هاست که انشالله با دعای هواداران پرشمارش فینال غرب آسیا را با موفقیت پشت سرگذاشته و به فینال مسابقات راه پیدا خواهد کرد.

کد خبر: 1074732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =