تشخیص سرطان در مراحل اولیه ممکن شد

محققان سلول‌های سرطانی را در مراحل اولیه رشد از طریق نانو گرماسنج‌های لومینسانس تشخیص دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مطالعه اخیر که در دانشگاه Rovira i Virgili در اسپانیا انجام شده نشان می دهد که biolabeling از طریق دماسنج لومینسانس این امکان را می‌دهد که سلول‌های سرطانی را در مرحله اولیه رشد(فقط با نظارت بر افزایش دما در بدن به دلیل تسریع فعالیت های متابولیکی) شناسایی کرد.

مرحله Linkam THMS۶۰۰ توسط محققان دانشگاه برای بررسی فلورسانس نانوذرات تولید شده مورد استفاده قرار گرفت. آنها از طیف سنجی UV-Vis-NIR برای توصیف طیف های انتشار نانومواد به عنوان تابعی از دما استفاده کردند که به آنها این امکان را می دهد تا از انتشارات فهرست شده به عنوان نانو گرماسنج های لومینسانس در شرایط درون‌کشتگاهی استفاده کنند.

 مشاهده ذرات لومینسانس وابسته به دما برای استفاده به عنوان نانومترومتر با دستکاری آسان و کنترل محفظه ارائه شده توسط THMS۶۰۰ امکان پذیر است که امکان کنترل دقیق دما و محیط با امکان تصویر برداری از نمونه از طریق طیف وسیعی از میکروسکوپی و طیف سنجی را فراهم می کند.

محققان اعلام کردند که مراحل کار آن ها برای تجزیه و تحلیل مواد حساس به دما مانند این ذرات لومینسانس کاملا مناسب است. از آنها می توان در طیف وسیعی از نمونه های بیولوژیکی گرفته تا فتوولتائیک، که در آن به درجه حرارت دقیق و پایداری و همچنین امکان تصویربرداری از نمونه از طریق میکروسکوپ یا طیف سنجی نیاز است، استفاده کرد.

دانکن استیسی، مدیر فروش و بازاریابی گفت: «این مورد در مورد تحقیق انجام شده در دانشگاه Rovira i Virgili است که در آن دامنه دما و دقت دقیق لازم بود. یافته آنها بینش اساسی در مورد رفتار ذرات پاسخ دهنده به دما برای تشخیص سرطان را فراهم می کند.»

محققان نمونه را در بالای دیسک نیترید بور قرار دادند تا به توزیع یکنواخت و سریع دما کمک کند، اطمینان حاصل شود که کل نمونه در همان گرما حفظ می شود. پایداری و کنترل دما از جنبه های اساسی در کالیبراسیون توسعه نانوگرم سنج های لومینسانس است، بنابراین از مراحل کنترل حرارتی دقیق Linkam استفاده می شود.

محققان اظهار داشتند که استفاده از مرحله Linkam THMS۶۰۰ به ما اجازه داد، از جمله موارد دیگر دماسنج‌های لومینسانس را تولید کنیم که در پنجره‌های مختلف بیولوژیکی نوری واقع در قسمت مادون قرمز نزدیک طیف الکترومغناطیسی عمل می کنند. این جایی است که بافت های بیولوژیکی در برابر نور شفاف ترند و به عمق عمیق تری دست می یابند که امکان درمان آینده بیماری ها مانند سرطان را از طریق تکنیک های لاپاراسکوپی فراهم می‌کند. ما همچنین توانسته ایم دماسنج‌های ترموکرومیک ایجاد کنیم که در آنها رنگ انتشار متناسب با دما تغییر می کند و می توان از آن به عنوان شاخص چشم غیر مسلح استفاده کرد که آیا فرآیندهای صنعتی به درستی پیش می روند یا خیر.

تکنیک های استفاده شده از مرحله THMS۶۰۰ که توسط تیم تحقیقاتی در دانشگاه Rovira i Virgili توسعه یافته برای اولین بار اندازه گیری مقاومت حرارتی یک ذره نانو را امکان پذیر می کند. این یک نقطه عطف برای تحقیقات در مورد خصوصیات حرارتی نانومواد است و به محققان اجازه می دهد تا استراتژی هایی برای متناسب سازی این خواص از طریق طراحی مناسب مواد ایجاد کنند.

 پیشرفت های علمی توسط این گروه و سایر افراد در پیشرفت ابزارهای تشخیص، درک و درمان سرطان کمک می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =