بازدید نماینده ولی فقیه در افغانستان از دانشگاه آزاد اسلامی کابل

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان بازدید کرد و با مسئولان دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام اکبر فلاح‌نژاد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان بازدید کرد و با مسئولان دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

حجت‌الاسلام فلاح نژاد در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان گفت: از ابتدا در فرآیند راه‌اندازی دانشگاه در کابل بودم، و خوشحالم که پس از ۱۰ سال این دانشگاه با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی شناخت درست و احترام کامل به فرهنگ و قوانین کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است. به‌خصوص زمانی که قرار است مباحث علمی و آموزشی مورد توجه قرار بگیرد باید همه چیز در راستای اهداف علمی و تحقیقی کشور مقصد باشد تا همفکری و همدلی بیشتر شده و تأثیرگذاری‌ها نیز افزایش یابد.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان بیان کرد: باید اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان هرچه بیشتر بر توسعه علم و کمک به وزارت تحصیلات عالی این کشور قرار بگیرد که بتواند کمک شایانی به تربیت نیروهای جوان و پرانگیزه کشور دوست و برادر افغانستان کند.

حجت‌الاسلام فلاح‌نژاد ادامه داد: در راستای توسعه علم باید بهترین متد و شیوه‌های تدریس و در دسترس بودن منابع مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید توجه داشت که آموزش استادان جوان و علاقه‌مند سایر دانشگاه‌ها نیز باید در هنگام جذب متقاضیان به درس مورد تأکید باشد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تربیت نیروهای متعهد، عالم و دانشمند از هیچ کمکی به متقاضیان تحصیل دریغ ندارد و در این مسیر با تعهد هرچه بیشتر باید تلاش کنیم که دلسوزانه تجربیات خود را در خدمت دانشجویان و محققان افغانستانی قرار دهیم.

در ابتدای این دیدار علی صادقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان ضمن خوشامدگویی به نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان، به ارائه گزارشی درباره وضعیت دانشگاه پرداخت. همچنین فرصت‌ها و چالش‌های موجود پیرامون دانشگاه‌های ایرانی در افغانستان را تحلیل کرد و از حجت‌الاسلام فلاح نژاد درخواست کرد که در خصوص انعکاس دیدگاه‌های متخصصان دانشگاهی در افغانستان به مسئولان ذی‌ربط در ایران همکاری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074825

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =