آغاز پذیرش زائران عمره از یک ماه دیگر در عربستان

دولت سعودی قصد دارد از یک ماه دیگر به تدریج پذیرش زائران حج عمره را پس از هشت ماه تعلیق از سر بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، با گذشت هشت ماه از توقف پذیرش زائران در مکه و مدینه به علت شیوع ویروس کرونا، دولت سعودی تصمیم گرفته است از فردا (یکشنبه) ورود عمره‌گزاران داخلی و از یک ماه دیگر عمره‌گزاران خارجی را همراه با اعمال محدودیت‌هایی آزاد کند.

به نوشته وبگاه ایلاف، در گام اول قرار است شش هزار نفر بتوانند برای ادای عمره وارد عربستان شوند.

«محمد بنتن» وزیر حج و عمره عربستان سعودی دراین باره به شبکه الاخباریه گفت که در مرحله اول ادای عمره در یک چارچوب زمانی مشخص و کوتاه خواهد بود و عمره‌گزاران نیز در قالب گروههای کوچک وارد مسجدالحرام خواهند شد.

در این راستا قرار است که از ۱۸ اکتبر تعداد عمره گزاران عربستانی به ۱۵ هزار نفر برسد و ۴۰ هزار تن نیز بتوانند در مسجد الحرام نماز بخوانند. پس از آن از ابتدای ماه نوامبر که زوار خارجی نیز اجازه ورود به مکه را می‌یابند، تعداد زوار در مجموع به ۲۰ هزار تن می‌رسد و ۶۰ هزار نفر هم در مسجد الحرام نماز می‌خوانند.

وزارت کشور عربستان نیز مدعی شده است که این تصمیم در پی اصرار بسیاری از مسلمانان در داخل و خارج عربستان برای ادای عمره گرفته شده است.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای اولین بار در تاریخ ورود حاجیان خارجی به عربستان برای ادای فریضه حج ممنوع شود و صرفا ۱۰ هزار نفر حجم تمتع را از میان ساکنان عربستانی انجام دادند. در حالی که سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر در حج شرکت کرده بودند.

ویروس کرونا تا کنون ۳۵۵ هزار نفر را در عربستان آلوده کرده و ۴۷۰۰ تن دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سعودی تا سال گذشته طبق آمار رسمی سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد از حج و گردشگری دینی داشته است و طبق چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان دولت سعودی باید تا آن زمان بتواند ۳۰ میلیون نفر را برای عمره و حج پذیرش کند.

منبع:فارس
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =