تولید نامحدود انرژی الکتریکی امکان پذیر شد+فیلم

محققان مدار گرافنی ایجاد کردند که توان بی حد و حصر تولید انرژی الکتریکی از حرارت را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تیمی از محققان دانشگاه آرکانزاس موفق به ساخت مداری شده اند که می تواند حرکت حرارتی گرافن را گرفته و آن را به جریان الکتریکی تبدیل کند.

 فیزیکدانان اعلام کردند که این مدار جمع آوری انرژی مبتنی بر گرافن می تواند در تراشه ای گنجانده شود تا برق ولتاژ پایین و بی حد و مرز را برای دستگاه ها و سنسورهای کوچک فراهم کند.

محققان دانشگاه دریافتند که حرکت حرارتی گرافن در دمای اتاق، باعث ایجاد جریان متناوب در یک مدار می شود. پیش از این تصور می شد که این دستاورد غیرممکن است. محققان همچنین کشف کردند که طراحی آنها باعث افزایش میزان انرژی تحویل شده می شود. محققان می گویند که آنها دریافتند رفتار خاموش و سوئیچ مانند دیودها قدرت تحویل داده شده را بیشتر می کند.

دانشمندان این پروژه توانستند از یک رشته نسبتاً جدید فیزیک استفاده کنند تا ثابت کنند دیودها قدرت مدار را افزایش می دهند. آن میدان نوظهور را ترمودینامیک تصادفی می نامند. محققان می گویند گرافن و مدار رابطه همزیستی دارند. در حالی که محیط گرمایی مشغول کار بر روی مقاومت بار است، گرافن و مدار در یک دما هستند و گرما بین این دو جریان ندارد. این کشفی مهم است زیرا اختلاف دما بین این دو با قانون دوم ترمودینامیک مغایرت دارد.

از دیگر اکتشافات این است که حرکت نسبتاً آهسته گرافن باعث ایجاد جریانی در مدار در فرکانس های پایین می شود که از دیدگاه فناوری مهم است. زیرا عملکرد الکترونیک در فرکانس های پایین کارآمدتر است. هدف بعدی دانشمندان این است که تعیین کنند آیا جریان DC می تواند در خازن برای استفاده بعدی ذخیره شود. کوچک سازی مدار نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =