ساخت دستگاهی برای شناسایی مواد در غلظت‌های کم

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو برای شناسایی مواد در غلظت‌های کم، دستگاه طیف‌سنجی را تولید و به بازار عرضه کرده، ضمن آنکه کیت‌هایی جهت تشخیص زیست‌ مولکول‌ها تولید کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز  طیف‌سنجی رزونانس پلاسمون سطحی موضعی نوعی روش غیرمستقیم اما دقیق برای تشخیص مولکول‌های شیمیایی و زیستی است که در آن رزونانس پلاسمون سطحی نانوذرات فلزی اندازه‌گیری می‌شود.این دستگاه قادر به اندازه‌گیری رزونانس پلاسمون سطح نانوذرات فلزی است که به صورت غیر مستقیم امکان تشخیص و ارزیابی کمی آنالیت‌های موجود در محیط را به پژوهشگر یا صنعتگر می‌دهد. لذا این دستگاه، یک سیستم عمومی برای آنالیز مواد است که کاربرد آن شامل همه حوزه‌های علوم طبیعی از جمله فناوری نانو نیز می‌شود.

فلزات در شکل نانوذرات، سطح بسیار بیشتری دارند، بنابراین فعالیت پلاسمون سطحی بیشتری از خود نشان می‌دهند. از سوی دیگر، خواص دی‌الکتریک یک محیط می‌تواند به ‌شدت توسط حضور یک عامل شیمیایی (آنالیت) تغییر کند.

یکی از امتیازات این روش طیف‌سنجی مولکولی آن است که نیازی به استفاده از تجهیزات پیچیده اپتیکی وجود ندارد، بنابراین، دستگاه می‌تواند کوچکتر و مقرون به‌صرفه‌تر ساخته شود، همچنین مکانیزم این دستگاه‌ها از ارتعاشات و نویزهای مکانیکی کمترین تأثیر را می‌پذیرد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت کیت LSPR حاوی نانوذرات طلا جهت تشخیص زیست‌مولکول‌ها را نیز تولید و به بازار عرضه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =