نقش مهم «پول» و «قدرت سیاسی» در تصمیمات برخی از نهادهای بین‌المللی و ورزشی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، اظهار کرد: در تصمیم‌گیری برخی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی دو عنصر «پول » و « قدرت سیاسی» دست بالایی دارند که ما نمونه آن را حتی در فدراسیون فوتبال (فیفا) نیز چندین بار مشاهده کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صباح زنگنه در ارتباط با تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد یکی از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس  و محرومیت ایجاد شده برای وی از سوی این کنفدراسیون در فاصله چند ساعت مانده به بازی مهم پرسپولیس و النصر عربستان و برخی از گمانه‌زنی‌ها در مورد نقش ریاض در صدور چنین حکمی گفت: باید به این موضوع توجه داشت که در تصمیم‌گیری‌های  برخی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی پول و قدرت سیاسی دست بالایی دارند و ما نمونه‌های زیادی از کارکرد این دو عنصر را در تصمیم‌گیری نهادهای ورزشی از جمله فیفا مشاهده کردیم. چنانکه چندی پیش مطرح شد که رئیس پیشین فدراسیون فوتبال (فیفا) در ازای کمک به یک کشور خاص جهت کسب میزبانی مسابقات فوتبال در سطح جهانی، هدایایی را از آن کشور  دریافت کرده است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه فساد در برخی از این سازمان ها  وجود دارد و پول و قدرت سیاسی در تصمیم‌گیری‌ها موثر هستند ، گفت: در این عرصه بسیار مهم است که ما به این نکات توجه داشته باشیم و در راستای افزایش قدرت دیپلماسی ورزشی  کشور  تلاش جدی انجام دهیم. 

زنگنه افزود: در این چارچوب ضروری است که روابط عمومی‌های نهادهای ورزشی کشور  فعال تر باشند و فراتر از کارکرد فعلی شان عمل کنند؛ چرا که روابط عمومی های متعارف  و حرفه ای در سطح دنیا پیچیده و چند سطحی عمل می کنند  و به واسطه این موضوع در  تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها موثر هستند، بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع  حتی اگر لازم باشد ما باید در این زمینه از متخصصان و تجربیات  دیگر کشورها نیز استفاده کنیم. 
صباح زنگنه با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها می توانند هم پیش از برگزاری یک  مسابقه و هم در حین مسابقه و هم بعد از آن، فضا را  در راستای اهداف خود مدیریت کنند، ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این چارچوب توجه به این موضوع است که برخی از نهادها قدرت مادی و سیاسی در آنها نقش مهمی ایفا می‌کنند و ما باید از این موضوع شناخت کافی داشته باشیم.

صباح زنگنه همچنین ادامه داد: از دیگر سو ورزشکاران کشور نیز باید بیشتر از گذشته به ضوابط و پروتکل های اجتماعی در عرصه بین‌المللی توجه کنند و به آنها آموزش‌های لازم ارائه شود ؛ چرا که رقبا در سطح بین‌المللی مترصد اینگونه اتفاق ها هستند که از آن در راستای منافع خود استفاده کنند. 

منبع: اییسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1075184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =