توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مدارس سمای اصفهان/ رایزنی با اتاق بازرگانی برای تقویت ارتباط با صنایع

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از تقویت زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مدارس سمای این استان در سال تحصیلی جدید خبرداد.

حمیدرضا نظری معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه زیرساخت‌های آموزش آنلاین در مدارس سمای استان اصفهان اظهارکرد: ما برای توسعه آموزش در وهله اول، تجهیزات سخت افزاری مدارس و آموزشکده‌های سما را تقویت کردیم؛ راه‌اندازی استدیوهای تولید محتوای آموزشی و تقویت اینترنت ساختمان‌ها و مراکز، از جمله فعالیت‌هایی بود که در حوزه ارتقای زیرساخت‌های سخت افزاری انجام شد.

وی افزود: ما در حوزه ارتقای زیرساخت‌های نرم افزاری، پلتفرم اختصاصی مدارس سما با عنوان «دانا» را طراحی کردیم که تمامی امکانات نرم افزارهای آموزش آنلاین را دربرمی‌گیرد. ارسال و دریافت تکالیف دانش آموزان و برگزاری آزمون و کلاس آنلاین، از جمله امکانات این پلتفرم محسوب می‌شود. درحال حاضر نیز آموزش‌ در مدارس سمای استان اصفهان به صورت ترکیبی از آنلاین و آفلاین انجام می‌شود. بخشی از آموزش‌ها نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

نظری با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در مدارس سمای استان اصفهان ادامه داد: بیشتر فعالیت‌های پژوهشی در مدارس و آموزشکده‌های سمای اصفهان، به حوزه ارتباط با صنایع معطوف شده است. مهم‌ترین مشکلی که مدارس و دانشگاه‌های کشور با آن مواجه هستند، شناسایی نشدن نیازهای بازار و نداشتن مدل آموزشی متناسب به این نیاز است. خوشبختانه با رایزنی که با اتاق بازرگانی استان و بخش‌های مختلف صنعتی داشتیم، این امکان برای دانشجویان دانشکده‌های سما به وجود آمده است که همزمان با تحصیل، در یکی صنایع مشغول شوند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اصفهان تصریح کرد: فعالیت دانشجویان در صنعت همزمان با فرآیند تحصیل، موجب فراگیری بهتر محتوای درسی و فراهم سازی بازار کار برای آن‌ها خواهد شد. مدارس سما به حوزه مهارت آموزی نیز وارد شده‌اند؛ در همین راستا جدولی تنظیم شده که هر دانش آموزی از بدو ورود به سما، سیر مشخصی را برای یادگیری مهارت‌های مختلف طی خواهد کرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی خاطرنشان کرد:یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم این است که فعالیت‌های پژوهشی در سایه آموزش مجازی مغفول مانده است. خوشبختانه این اتفاق در مدارس سمای استان اصفهان رخ نداده است چرا که از بستر فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی از جمله انجام آزمایش‌ها استفاده کرده‌ایم. همچنین دانش آموزان می‌توانند از نحوه انجام آزمایش‌های درسی خود فیلم تهیه کنند و برای معلم خود بفرستند؛ این موضوع موجب تثبیت مهارت در دانش آموزان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075230

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =