همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با شرکت تولید و توسعه نیروگاه اتمی

دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و شرکت تولید و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر تفاهم نامه همکاری علمی - تحقیقاتی امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود جعفری معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و شرکت تولید و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر بر لزوم همکاری های مؤثر دانشگاه های استان بوشهر با نیروگاه اتمی این استان تأکید و ابراز کرد: متأسفانه اغلب مراکز آکادمیک و علمی کشور همچنان آموزش محور بوده و تمرکز مأموریت های خود را بر فعالیت های آموزشی صرف بنا نهاده اند.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا تعامل و ارتباط مطلوبی میان مراکز صنعتی و دانشگاه ها برقرار نشده و بالطبع دانشگاه ها از نیاز صنایع مطلع نشوند و از سوی دیگر صنایع نیز رفع نیازهای خود را در جای دیگری دنبال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ادامه این جلسه تلاش برای کارآفرینی و رفع چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور در بخش صنعت  را از اهداف و مأموریت های جدید این دانشگاه در دوره مدیریت کنونی برشمرد و اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی می‌تواند نقش همکاری توانمند و اثرگذار را در کنار صنایع ایفا کند و توان خود را برای یاری رساندن به صنایع به منصه ظهور برساند.

اسماعیل عبدالهی با تأکید بر اینکه تعامل دانشگاه با صنایع نه تنها یک نیاز استانی، بلکه یک نیاز ملی است ادامه داد: در سیاست گذاری های جدید دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پژوهش های کاربردی و مهارتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با قدردانی از رویکرد مثبت مجموعه نیروگاه اتمی بوشهر در جهت برقراری همکاری های سازنده و مشترک با دانشگاه ها و مراکز علمی استان توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی با درک صحیح از شرایط و ضروریات جامعه و کشور و اتکا به ظرفیت‌ اعضای هیأت علمی و قابلیت‌های دانشجویان با تشکیل کارگروه‌های علمی و پژوهشی به‌دنبال فعال‌سازی توان دانشگاه در بخش ارتباط با صنعت و نیز رفع نیاز صنایع است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح راه‌اندازی سرای نوآوری و فناوری تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای در دست بررسی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌طور علمی و عملی به‌دنبال برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بکر استان با رویکرد حل مسئله، کارآفرینی و رفع معضلات اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت راه‌اندازی فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات اخیر مدنظر قرار گرفته است، تشریح کرد: با راه‌اندازی سرای نوآوری و فناوری تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای، زمینه ارتباط مؤثر و همکاری بیشتر میان دانشگاه آزاد اسلامی استان و نیروگاه اتمی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1075258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =