سیارات دیگر برای زندگی بهتر است

زمین لزوما بهترین سیاره جهان نیست؛ محققان ۲۴ سیاره خارج از منظورمه شمسی شناسایی کرده اند که ممکن است شرایطشان برای سکونت از زمین مناسب‌تر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بر اساس تحقیق انجام شده دانشگاه ایالتی واشینگتن در مجله علمی Astrobiology،  ویژگی‌های سیارات قابل سکونت با جزییات بررسی و منتشر شده است؛ این جزییات شامل اندازه، گرما و رطوبت هستند.

این ۲۴ سیاره قابل سکونت بیش از ۱۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد اما Schulze-Makuch می‌گوید که این تحقیق توانست به تمرکز بر تلاش‌های پیش رو مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب، رصدخانه LUVIOR و تلسکوپ آژانس فضایی اروپا PLATO کمک کند.  

Schulze-Makuch، زمین شناس و متخصص زیست‌پذیری سیاره‌ای می گوید با ظهور تلسکوپ های فضایی بعدی، اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد بنابراین انتخاب هدف پر اهمیت است. ما باید بر برخی از سیارات که شرایط امیدوار کننده تری دارند، متمرکز شویم.

Schulze-Makuch با همکاری ستاره شناسان Rene Heller از موسسه تحقیقات سیستم خورشیدی ماکس پلانک و Edward Guinan از دانشگاه ویلانوا معیارهای سکونت پذیری را شناسایی و ۴۵۰۰ سیاره فراخورشیدی را مورد مطالعه و تحقیق قرار دادند تا از میان آن ها بهترین ها را کاندید کنند. سکونت پذیری تنها به این معنا نیست که این سیارات قطعاً دارای حیات هستند، بلکه به این معناست که فقط شرایطی که برای زندگی مساعد است را دارا باشد.

اندازه و جرم نیز مهم است. سیاره ای که ۱۰ درصد بزرگتر از زمین است باید دارای سرزمین های قابل سکونت بیشتری باشد. سیاره ای که جرم آن ۱.۵ برابر جرم زمین است، انتظار می رود که گرمایش داخلی خود را از طریق فروپاشی رادیواکتیو بیشتر حفظ کند و همچنین گرانش بیشتری برای حفظ جو در مدت زمان طولانی تری خواهد داشت. آب نیزمبحث کلیدی است و نویسندگان معتقدند که مقدار کمی از آن به خصوص به صورت رطوبت، ابر و مقدار رطوبت موجود در هوا می تواند کمک کند.

همان طور که Schulze-Makuch می گوید، گاهی انتقال این ویژگی ها به سیارات قابل سکونت دشوار است زیرا فکر می کنیم بهترین سیاره را داریم. اشکال پیچیده و متنوعی از حیات وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند در شرایط سخت محیط زیستی زنده بمانند. داشتن زندگی سازگار خوب است، اما این بدان معنا نیست که ما از بهترین در هر چیزی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =