۴۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیار نگران کننده است و باید برای این مسئله تدبیر جدی داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سی و هفتمین نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، روز دوشنبه با حضور حسین ذوالفقاری رئیس کمیته و ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه کرونا بیماری است که هنوز در کشور قربانی می‌گیرد، گفت: رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی تنها راهکار شناخته شده برای مهاراین بیماری است.

وی گفت: در ایام منتهی به اربعین انتظار داریم مردم عزیز کشورمان با توجه افزون‌تر به مسائل بهداشتی، مانع از شیوع بیشتر این بیماری شویم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با تاکید بر اینکه طبق گزارش‌های وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته است، گفت: طبق آمار دقیق وزارت بهداشت، از ۸۰ درصد رعایت اصول بهداشتی به رقمی در حدود ۶۰ درصد رسیده ایم.

وی اضافه کرد: این کاهش آمار بسیار نگران کننده است و باید برای این مسئله تدبیر جدی داشته باشیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: کار ما در این کمیته همفکری و رسیدن به راهبردی کارآمد در مهار این بیماری است و برای همین باید بتوانیم بهترین تصمیمات ممکن را در خصوص مدیریت بیماری کرونا در کشور بگیریم.

موضوع جریمه شدن افرادی که حاضر به رعایت اصول بهداشتی نیستند، از دیگر موارد دستور کار نشست امروز بود که در این خصوص مقرر شد، تصمیمات نهایی در خصوص افرادی که بیمار هستند، ولی اصول بهداشتی را تعمدا رعایت نمی‌کنند، از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا گرفته شود.

ذوالفقاری در پایان گفت: باید افراد را مجاب به رعایت اصول بهداشتی کنیم و مسئله جریمه را به عنوان گزینه آخر در نظر بگیریم.

کد خبر: 1075394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =