دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ۷۱ جهان و اول ایران را در تولیدات علمی کسب کرد

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه رتبه ۷۱ جهان و رتبه اول ایران را در تولیدات علمی سال ۲۰۲۰ کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، علی جهان مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آخرین ویرایش اینسایت ( Incites) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال ۲۰۲۰ ، رتبه ۷۱ بین المللی و رتبه اول ملی را کسب کرده است.

جهان افزود: اینسایت یکی از پایگاه های اصلی وب آو ساینس است که به صورت تخصصی به حوزه علم سنجی و شاخص های آن می پردازد. در این پایگاه می توان خروجی های پژوهشی پژوهشگران، دانشگاه ها و کشورها را رصد کرد و رتبه و سطح پژوهش های انجام شده در سطح ایران و جهان را بررسی و مقایسه کرد.

وی اظهار داشت: در آخرین ویرایش اینسایت در ۷ مهر ۱۳۹۹ (۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰) دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد تولیدات علمی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۷۱ بین المللی قرار گرفت. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد تولیدات علمی و تعداد استنادات و سایر شاخص های علم سنجی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۶۴۸۵ مقاله علمی در سال ۲۰۲۰، ۱۶.۲۱ درصد پژوهش های علمی سال ۲۰۲۰ ایران را عهده دار است. همچنین ۱۷.۹۲درصد استنادات به تولیدات علمی کشور، ۲۱.۶۳ درصد مقالات پراستناد کشور و ۲۲.۵۸ درصد مقالات داغ و ۱۴.۳۴ درصد همکاری های بین المللی کشور را داراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075522

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =