ایران نقش مهمی در روند مذاکرات صلح دارد

سرپرست وزارت خارجه افغانستان با اشاره به اهداف سفر اشرف غنی به قطر، تاکید کرد که پاکستان، ایران، روسیه و چین نیز در روند مذاکرت صلح نقش مهمی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،«محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت که طالبان باید برای ادامه روند صلح از خود انعطاف نشان دهد.

اتمر که به همراه رئیس جمهور افغانستان برای سفر دو روزه به قطر سفر کرده در گفت‌وگو با صدای آمریکا تاکید کرد که برای حل مشکلات به میان آمده در مذاکرات صلح افغانستان، پیشنهاداتی برای هیات مذاکره‌کنندهٔ گروه طالبان آماده شده است.

وی افزود: «از سوی تیم ما برای تیم آنان پیشنهادات مختلفی آماده شده است. امیدواریم که این پیشنهادات قابل پذیرش آنان قرار گیرد.»

اتمر ادامه داد: یکی از اهداف سفر رییس جمهور و هیات همراه‌اش به قطر، استفاده از نقش این کشور در روند مذاکرات صلح افغانستان است.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: قطر نقش بسیار مهمی دارد. این کشور میزبان مرحلهٔ کنونی مذاکرات ما می‌باشد. توقع ما این است که مذاکرات از وضعیت کنونی که با مشکل مواجه است، خارج شود و به دستور کار اصلی که آتش‌بس است، برسد. ما امیدواریم که از نقش مهم قطر در این خصوص استفادهٔ خوبی کنیم.

وزیر خارجه افغانستان تاکید کرد: علاوه بر قطر در این مذاکرات، ایالات متحده، پاکستان، ایران، روسیه و چین نیز نقش مهمی دارند و حکومت افغانستان با تمامی این کشورها صحبت می‌کند تا نتیجهٔ‌ مطلوب را به دست بیاورد.

با گذشت سه هفته از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی میان هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان تاکنون گفت‌وگوهای مستقیم میان دو طرف به دلیل اختلافات در دستورالعمل مذاکرات، آغاز نشده است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =