کلاته‌عربی: نباید به زندگی مدافعان حرم و شهدا کاریکاتوری نگاه شود

یک پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس ضمن تاکید بر اینکه نباید به زندگی مدافعان حرم و شهدا کاریکاتوری نگاه شود، گفت: همه جوانب زندگی مدافعان حرم و شهدا باید در روایت در نظر گرفته شود.

جواد کلاته عربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز درباره مستند نگاری برای مدافعان حرم گفت: با توجه به اینکه فاصله زیادی از این شهدا و رزمندگان نداریم اوضاع خوبی در عرصه خاطرات شفاهی و زندگی‌نامه آن‌ها داریم زیرا دسترسی به منابع در این عرصه خوب است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم‌رزمان و خانواده شهید با مسائل جنگ آشنایی دارند و فاصله تاریخی هم با او ندارند همچنین باید محققین و نویسندگان دغدغه انجام کار جامع داشته باشند تا بتوانند همه جوانب کار را پژوهش کنند و در نتیجه بنویسند. اینطور نباشد که بعضی ابعاد بیشتر توجه شود و برخی توجه نشود.

این نویسنده دفاع مقدس ضمن تاکید بر اینکه نباید به زندگی مدافعان حرم و شهدا کاریکاتوری نگاه شود، گفت : همه جوانب زندگی مدافعان حرم و شهدا باید در روایت در نظر گرفته شود. اگر بحث خاطرات شفاهی در میان باشد کار آسان می‌شود اما این عرصه برای کار در مورد شهدا کمی سخت می‌شود.

وی در انتها با تاکید بر اینکه نویسندگان و محققین باید با دغدغه بیشتری وارد عرصه نوشتن در مورد مدافعان حرم شوند، گفت: توانایی این عزیزان را باید در عرصه‌هایی چون نبوغ نظامی هم به تصویر بکشیم و باید دغدغه جامع‌تری داشت تا بتوانیم دین خود را به مستند نگاری مدافعان حرم ادا کنیم.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1075551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =