بازخوانی حسین وارث آدم به مناسبت اربعین در خانه موزه دکتر شریعتی

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، سخنرانی معروف دکتر علی شریعتی با عنوان «حسین وارث آدم» که پنجاه سال پیش منتشر شد، از سوی خانه موزه شریعتی در یک برنامه مجازی با عنوان پس از شهادت بازخوانی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، به مناسبت اربعین حسینی، سخنرانی معروف دکتر علی شریعتی در مسجد نارمک تهران با عنوان «حسین وارث آدم» که در اسفند ماه هزار و سیصد و پنجاه ایراد و در یک جزوه منتشر شد، از سوی خانه موزه شریعتی در یک برنامه مجازی با عنوان "پس از شهادت" بازخوانی می شود. در حسین وارث آدم شریعتی ضمن اشاره به قیام عاشورا، عبارات های شناخته شده ای که بعدها در ادبیات انقلاب اسلامی پنجاه و هفت به جریان افتاد را برای نخستین بار بیان کرد. عبارت هایی مثل شهید قلب تاریخ است، مسئولیت شیعه بودن و آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدیند، از جمله عباراتی بودند ک در سخنرانی حسین وارث آدم برای نخستین بار از سوی شریعتی مطرح شد.

 خانه موزه شریعتی که در منزل مسکونی شریعتی واقع در خیابان جمالزاده تاسیس شده این سخنرانی را در قالب های تازه و به صورت سه ویدئوکلیپ در فضای مجازی و با هدف بازخوانی آن برای نسل جدید منتشر می کند. علاقمندان جهت دسترسی به این محصول می توانند به اینستاگرام فرهنگسرای سرو و خانه موزه دکتر شریعتی به نشانی shariatimuseum @farhangsara_sarv , @   مراجعه کنند.

کد خبر: 1075646

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =