شریعتمداری: مرحله پنجم پرداخت اشتغال پایدار روستایی آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله پنجم پرداخت اشتغال پایدار روستایی را از دو روز پیش آغاز کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: همانطور که امروز رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت به استحضار مردم رساند، مرحله پنجم پرداخت اشتغال پایدار روستایی را از دو روز پیش آغاز کردیم که حدود ۸ هزار میلیارد منابع را در اختیار چهار بانک عامل، توسعه و تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به کلیه متقاضیان در نوبت وام‌های اشتغال پایدار روستایی قرار داده‌ایم.

شریعتمداری افزود: با احتساب ۱۲ هزار میلیارد پرداختی گذشته به ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع از منبع یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی خواهیم رسید. تاکنون ۱۳۵ هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در روستاها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر به اجرا درآمده است که دوشنبه با حضور رئیس‌جمهور بیش از ۲۵۰۰۰ فعالیت گوناگون در روستاها افتتاح شد.

وی اظهار داشت: از محل اجرای این منابع علاوه بر اشتغال ۲۲۰ هزار نفری که تا کنون به وجود آمده است، غیر از طرح بوم‌گردی که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شده است، بقیه آن‌ها با توجه به پایش‌های استانداران که در سطح مناطق‌شان‌ انجام می‌دهند به خوبی پیش می‌رود و حتی بخشی از افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، بازپرداخت‌شان آغاز شده است و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از بازپرداختی تسهیلات برگشته که امیدواریم این اقدام به صورت چرخشی ادامه پیدا کند و باعث ایجاد طرح و اشتغال در روستاها شود، این طرح رشد اشتغال روستایی را از ۳ درصد پیش از اجرای آن به ۲۹ درصد رسانده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه علاوه بر آن اقدام ملی دیگری در روز روستا انجام شد که آقای رئیس جمهور آن را کلید زدند، ابراز داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر ایران تا قبل از دولت تدبیر و امید ۶۵۴ هزار بیمه شده و مستمری‌بگیر داشت که در جدول تدبیر و امید به یک میلیون و ۲۸۰ هزار رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع اولیه این صندوق از طریق خود بیمه شده پرداخت می‌شد و برخی از ساکنان روستاهای ما امکان پرداخت ۵ درصد سهم خودشان را نداشتند. دولت هم سهم بیمه خودش و هم سهم بیمه روستاییان و عشایر را پرداخت کرد و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق قرار گرفت؛ به این ترتیب یک میلیون و پانصد هزار بیمه شده جدید به مجموعه صندوق بیمه روستای و عشایر افزوده خواهد شد و جمع آن به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سطح روستاهای کشور خواهند رسید.

شریعتمداری در خاتمه بیان داشت: میزان مستمری بگیران که قبلا چیزی کمتر از ۱۰ هزار نفر بود، اکنون به ۱۱۲ هزار نفر رسیده است؛ مجموع سرانه سرمایه موجود همه بیمه‌شدگان که در شروع فعالیت این دولت ۴ میلیون تومان بوده است، امروز به ۸۰ میلیون تومان یعنی ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است، بنابراین صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر پایدارترین صندوق بیمه است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =