علمای دین باید نسبت به سهل‌انگاری و عدم توجه به محیط زیست هشدار دهند

آیت الله مدرسی در پیامی به کنفرانس ایمان و محیط زیست سازمان ملل گفت: علمای دین باید نسبت به سهل‌انگاری و عدم توجه به محیط زیست هشدار دهند، چرا که محیط زیست تاثیر بزرگی در زندگی بشریت دارد. از بین رفتن محیط زیست منجر به از بین رفتن اخلاق و تمدن در جوامع خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)،آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید کربلای معلی در پیام تصویری به کنفرانس سازمان ملل که با عنوان ایمان و محیط زیست در ایسلند برگزار شد، گفت: علما و بزرگان دین مسئولیت بزرگی در نشر رسالت الهی دارند، رسالتی که در نوع‌دوستی و گسترش عدل و صلح نمود دارد. از سردمداران و مسئولین امر می‌خواهم به معاهده‌های عمومی در رابطه با حفاظت از محیط زیست پایبند باشند و ملت‌ها را نیز در رعایت این معاهده‌ها ترغیب کنند. هر فرد در مقابل محافظت از محیط زیست مسئولیت دارد تا این محیط برای نسل‌های آینده سالم بماند.

این مرجع تقلید خطاب به علما و بزرگان ادیان گفت: بنده از جایگاه مسئولیت‌پذیری با شما سخن می‌گویم، چرا که علما مسئولیت اخلاقی و دینی بزرگی در رابطه همراهی وهمیاری با یکدیگر در راستای حفاظت از کره زمین دارند، همانا همه ما در یک کشتی هستیم و اگر اهمیت این موضوع را بدانیم، در نجات و حفاظت از این کشتی کوتاهی نخواهیم کرد.

آیت الله مدرسی افزود: خداوند متعال با رحمت و مهربانی، عالمی سالم و پاک برای ما خلق کرد. ما در این عالم قدرت اراده و اختیار داریم. اگر کردارهای ما تاثیر منفی و مثبت بر حیات طبیعی داشته باشد، به همان مقدار که امکان اصلاح داریم، امکان تخریب را نیز خواهیم داشت. تک تک انسان‌ها قادر هستند نقش سازنده در اصلاح آنچه خود به واسطه جهل و طمع ویران کرده‌اند، داشته باشند.

مفسر تفسیر هدایت تاکید کرد: علمای دین باید نسبت به سهل‌انگاری و عدم توجه به محیط زیست هشدار دهند، چرا که محیط زیست تاثیر بزرگی در زندگی بشریت دارد. از بین رفتن محیط زیست منجر به از بین رفتن اخلاق و تمدن در جوامع خواهد شد. نباید به راه‌حل‌های جزئی اکتفا کرد، بلکه به دنبال راه‌حل اساسی برای حفاظت از محیط و حیات طیبه بر روی آن باشیم.

آیت الله مدرسی در خاتمه سخنان خود که به صورت زنده در کنفرانس ایمان و محیط زیست سازمان ملل پخش شد، گفت: از جوار حرم امام حسین علیه السلام با شما سخن می‌گویم، شخصی که خود را در راه خدا و نجات بشریت فدا کرد و امروز با وجود همه‌گیری کرونا، بیش از ۱۰ میلیون نفر به زیارتش می‌آیند و بزرگترین تجمع الهی و ارزشی را در جهان تشکیل می‌دهند. از خداوند متعال می‌خواهم برکاتش را بر همه ما ارزانی دارد و تمامی بلاها را از بشریت دور گرداند، از انواع بیماری‌ها، تا جنگ‌ها و خطرات تروریسم و کینه‌ورزی‌ها و فقر.

کد خبر: 1075674

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =