تجمع «نئو نازی‌ها» مقابل دادگاهی دریونان

در پی جنایی دانستن گروهی نئو نازی از سوی دادگاهی در یونان، هواداران این گروه به خیابان‌های آتن آمده و پلیس برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دادگاهی در یونان روز چهارشنبه «نیکوس میشالولیاکس» را به راه اندازی «سازمان جنایی» و رهبری گروه دیگر هراس و نژادپرست «طلوع طلایی» محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «تلگراف» این گروه به قتل یک خواننده ضد فاشیست متهم شده است و رسیدگی به جرائم این گروه ظرف ۵ سال گذشته یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ یونان را رقم زده است.

حامیان این گروه نئو نازی از شب قبل از قرائت حکم دادگاه در مقابل ساختمان آن تجمع کرده و شعارهای تهدید آمیز سر دادند. همچنین صدها نیروی پلیس پایتخت برای مقابله با این معترضان به کار گرفته شدند.

با این حال امروز (چهارشنبه) پس از قرائت حکم دادگاه درخصوص جنایی بودن این سازمان، معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند و نهایتاً پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین آب پاش شد.

پلیس آتن شمار شرکت‌کنندگان در این تجمع را حدود ۱۵ هزار نفر برآورد کرده است. این در حالی است که از سوی دیگر گروه‌های ضد فاشیست نیز در حمایت از حکم دادگاه وارد خیابان‌ها شده‌اند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =