در فصل بودجه‌ریزی به حوزه پارک‌ها توجه شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پروژه هم‌سرمایه گذاری که با کمک صندوق نوآوری آغاز شده است، گفت: مخاطبان این پروژه پارک‌ها و مراکز رشد هستند و امیدواریم این برنامه در هفته پژوهش و فناوری به ثمر برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر مهدی کشمیری در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری که به میزبانی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ادغام فعالیت پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها، امضای توافق‌نامه بین دانشگاه‌های استان با پارک استانی آغاز شده و این روند ادامه دارد.

کشمیری در ادامه به آماده‌سازی تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری برای ورود به بازار بورس اشاره کرد و افزود: امیدواریم ۱۵ الی ۲۰ شرکت تحت پوشش این برنامه قرار گیرند تا نهایتاً سه تا پنج شرکت حتماً وارد فرایند بورس شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این زمینه با شرکت کارگزار بورس نیز رایزنی شده و آماده هستیم تا شرکت‌ها وارد فرایند آموزش معاملات شوند. مشخصاً شرکتی باید وارد این فرایند شود که قابلیت بورس‌پذیری داشته باشد؛ بدین معنا که اندوخته مالی شرکت، جهش‌های آن و گذشته خوب مالی شرکت باید مد نظر قرار گیرد.

مستقل شدن هیئت امنای ۳ پارک استانی

دکتر کشمیری همچنین از مستقل شدن هیئت امنای ۳ پارک علم و فناوری استانی خبر داد و افزود: اخیراً سه پارک یزد، خراسان شمالی و فارس موفق شدند که هیئت امنای مستقل داشته باشند و این برنامه باید برای سایر پارک‌ها نیز ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری شرایط خوبی از لحاظ حمایت‌های بیرونی دارند و باید متناسب با این مسئولیت‌پذیری و ظرفیت، در درون نیز از جهت توانمندسازی نیروی انسانی و زیرساخت سیستمی خودشان را تجهیز کنند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، با اشاره به فصل بودجه‌ریزی ادامه داد: طبیعی است اولویت اول تمام نمایندگان ابتدا تامین منابع خودشان است، اما در کنار آن باید به حوزه پارک‌های علم و فناوری توجه داشته باشند تا بتوانیم جهشی در منابع داشته باشیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =