لزوم ادغام فعالیت پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به پررنگ شدن حضور پارک‌های علم و فناوری، گفت: هنوز از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای بهبود عملکرد و توسعه تکنولوژی استفاده نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری که به میزبانی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد، با اشاره به آسیب‌های وضعیت موجود اظهار کرد: از نظر ساختاری عموماً نیازها از بالا ایجاد می‌شود و نهایتاً سازمان مستقل از زمینه‌های اصلی خود شکل می‌گیرد که این موضوع را می‌توان به وضعیت صنعت و دانشگاه‌ها تعمیم داد؛ این در حالی است که امروزه ادغام فعالیت پاک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران که به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت داشت، با بیان اینکه هنوز فعالیت پارک‌های علم و فناوری در زنجیره فعالیت دانشگاه‌ها و دانشجویان قرار ندارد، بیان کرد: هنوز درصد کمی از دانشجویان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پارک‌های علم و فناوری آگاه هستند و لازم است که زنجیره کامل علم تا خلق ثروت و کسب و کار روان‌تر شود.

صدیق رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) نیز در این نشست، اظهار کرد: باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به موضوع مقررات پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مقررات معافیت مالیاتی پارک‌های علم و فناوری با شرکت‌های دانش بنیان اختلاف ریشه‌ای و اساسی دارد، ادامه داد: شرکت‌های مستقر در پارک‌ها از مزایای مناطق آزاد برخوردار می‌شوند؛ این در حالی است که معافیت شرکت‌های دانش بنیان تنها مربوط به محصولات آنها می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت علوم، سپس چینی فروشان، مدیر امور تقاضامحور شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به ظرفیت موجود در سامانه ساتع و همچنین منابع جذب شده اشاره و نقشه راهی بر اساس آن ترسیم کرد.

چینی فروشان در ادامه به توضیح چالش‌های فرایندی و قانونی اشاره کرد و برای رفع آنها پیشنهادهایی ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =