بحران شیوع کرونا میان اعضای دولت آمریکا

به گفته مقامات آمریکایی، ابتلای گسترده شیوع کرونا در پنتاگون و کاخ سفید، نگرانی‌های در زمینه امنیت ملی این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-میان-اعضای-دولت-آمریکا">ایسکانیوز)، ناتوانی دولت آمریکا در مهار شیوع ویروس کرونا و ابتلای فرماندهان ستاد مشترک ارتش، نگرانی‌ها در خصوص مسائل امنیت ملی را در این کشور افزایش داده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، در پی شیوع زنجیره‌ای ویروس کرونا در دولت آمریکا، با اینکه خطر تقابل نظامی برای آمریکا اندک است، ممکن است بحران‌هایی در خصوص امنیت ملی گریبان این کشور را بگیرد.

به نوشته هیل، یکی از مهم‌ترین تهدیدات امنیت ملی درپی ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و ده‌ها مقام دیگر کاخ سفید و پنتاگون، انتشار اطلاعات نادرست است.

«جیمز کلَپر» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا در این باره گفت: «اکنون بهترین زمان برای دشمنان [آمریکا] به‌خصوص در حوزه سرویس‌های اطلاعاتی است تا راه‌هایی برای ایجاد سردرگمی بیشتر و انحراف افکار ما پیدا کنند».

وی در ادامه مدعی شد: «می‌توانید روی دوست خوبمان روسیه شرط ببندید که این کار را می‌کند و بذر اطلاعات نادرست را پخش می‌کند».

روز دوشنبه نتیجه تست کرونای «چارلز رِی» معاون فرمانده گارد ساحلی آمریکا مثبت اعلام شد. این در حالی است که او روز جمعه با رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا در پنتاگون دیدار کرده بود.

متعاقباً «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک و رؤسای ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی هوافضا و گارد ملی آمریکا نیز روانه قرنطینه شوند.

علاوه بر این افراد، «گری توماس» معاون «دیوید برگر» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا که به جای او در جلسه پنتاگون حاضر شده بود نیز به قرنطینه رفته است.

همچنین «پاول ناکاسون» فرمانده سایبری ارتش آمریکا و مدیر آژانس امنیت ملی این کشور که با چارلز ری دیدار داشته، به قرنطینه رفته است.

هنوز مشخص نیست که ری در چه مکانی به ویروس کرونا آلوده شده است اما برنامه‌های او نشان می‌دهد که در دوره نهفتگی بیماری به کاخ سفید مراجعه داشته که اکنون به مرکز شیوع کووید-۱۹ در دولت آمریکا تبدیل شده و ترامپ را نیز مبتلا کرده است.

سناتورهای ارشد آمریکایی با بیان اینکه کاخ سفید برای به حداقل‌ رساندن مباحثات عمومی درباره عامدانه بودن این اتفاق از دولت ترامپ خواسته‌اند گاه‌شمار حوادث مربوط به شیوع این بیماری بین کارکنان کاخ سفید را منتشر کند.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «تبعات امنیت ملی بحث درباره بی موالاتی رئیس جمهور نباید مورد اغراق قرار گیرد. رفتارهای مضحک رئیس‌جمهور کاملاً غیرمحتاطانه و مضر بوده‌اند».

وی افزود: «دشمنان ما همواره به دنبال هر ضعفی برای بهره‌برداری هستند. تلاش‌های رقت‌انگیز رئیس‌جمهور ترامپ برای قوی نشان دادن خود، هیچکس را گول نخواهد زد. آمریکایی‌ها و کسانی که قصد صدمه زدن به ما را دارند این را می‌دانند که او ضعیف شده است».

از سوی دیگر «جکی اسپیِیر» سناتور دموکرات این سوال را مطرح کرد که چرا باید این تعداد از سران ارتش آمریکا به صورت حضوری جلسه گذاشته و بدون ماسک در مراسم «باغ رز» کاخ سفید شرکت کنند.

«باری پاول» از معاونین ارشد ترامپ و مدیر مرکز شورای آتلانتیک نیز با وجود اشاره به عدم تضعیف فرماندهی و کنترل عملیاتی ارتش در پی قرنطینه فرماندهان ادعا کرد، ممکن است چین از موقعیت استفاده کرده و به تایوان حمله کند یا روسیه تلاش کند قلمرو خود را گسترش دهد یا علیه آمریکا حملات سایبری انجام دهد.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =