آمریکا، از انتقال سفارت متضرر می‌شود

یک کارشناس مسائل امنیتی و نظامی گفت که آمریکا سفارت خود را از بغداد انتقال نخواهد داد؛ زیرا این مسئله بر انتخابات این کشور تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «صفاء الاعسم» کارشناس مسائل امنیتی و نظامی عراق تأکید کرد که «موضوع انتقال سفارت آمریکا از بغداد به اربیل مرکز منطقه کردستان، بنا به دلایلی به تأخیر افتاده است».

الاعسم به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آمریکا در تصمیم خود بازبینی کرد؛ زیرا به خوبی می‌داند که اگر از بغداد عقب‌نشینی کند و سفارت خود را به اربیل انتقال دهد، «بر انتخابات آمریکا به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور تأثیر خواهد گذاشت».

وی با بیان اینکه اعلام موضوع انتقال سفارت آمریکا به بغداد، شبیه به تهدید بود، خاطر نشان کرد، این تصمیم نیاز به دقت و بررسی بیشتری دارد و آمریکاییها نیز «به این نتیجه رسیدند که این مسئله، بسیار دشوار است».

این کارشناس عراقی بر این باور است که آمریکا از مسئله انتقال سفارت متضرر می‌شود، نه عراق؛ زیرا عراق از آمریکا سلاح وارد می‌کند و مسائل بسیاری بین دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری، نفت، دفاعی و اقتصادی وجود دارد.

الاعسم درباره حمله به منطقه سبز و برخی سفارتخانه‌ها در بغداد از جمله سفارتخانه آمریکا، تصریح کرد، در آینده باید حملات راکتی کاهش یابد و این مسئله نیازمند تلاشهای دیپلماتیک و سیاسی و معاهدات و مداخله نیروهای نظامی عراق است.

اخیرا مسئولان آمریکایی ادعا کردند که به خاطر حمله به سفارت این کشور در بغداد، سفارت خود را به اربیل منتقل خواهند کرد.

گروههای مقاومت عراق بارها تأکید کرده‌اند که نظامیان آمریکایی باید از خاک این کشور خارج شوند؛ هر چند مصوبه پارلمان عراق نیز در این زمینه وجود دارد، ولی واشنگتن حاضر به خروج از عراق نیست.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نیز این اقدام آمریکا را صرفا نمایشی و تبلیغاتی توصیف و تأکید کردند که واشنگتن هرگز از عراق و منطقه خاورمیانه خارج نخواهد شد.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1075909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =