بندپی: باید از روش‌های قهری برای متخلفان کرونایی استفاده کرد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی چاره‌ای جز استفاده از روش‌های قهری برای متخلفان کرونایی وجود ندارد چون دیگر صف‌های کیلومتری در جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی کشور آن هم با ورود پیک سوم کرونا قابل قبول نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدعلی محسنی‌بندپی اظهار کرد: این‌که مردم با ورود کشور به پیک سوم شیوع ویروس کرونا کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند بسیار تعجب‌آور است، چون همان مردمی هستند که در شرایط بحران جنگی حضور داشتند و همکاری می‌کردند. از طرفی دیگر آمار مبتلایان در پیک اول نسبت به پیک سوم کمتر بود حال این‌که آن زمان میزان آگاهی هم به نسبت شرایط فعلی کمتر وجود داشت.

وی ادامه داد: امروز با آگاهی مردم از خطرات ویروس کرونا انتظار می‌رفت که شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها باشیم این وضعیت پسندیده جامعه‌ای مثل ایران نیست که همچنان مردم به سفرهای خود همچون قبل از کرونا ادامه دهند و فقط مسئولان مدام اعلام کنند که به سفر نرفته و از تجمع غیرضروری پرهیز کنید. همه باید بدانند که فوت کردن یک نفر براثر کرونا چه آسیب‌های اجتماعی را برای خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت. پس همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ اخیرا دولت مجازات‌هایی را برای متخلفین کرونایی و کنترل وضعیت در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد که برای کنترل وضعیت چاره‌ای جز استفاده از روش‌های قهری وجود ندارد چون به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان و فوتی‌ها رو به افزایش است.

محسنی بندپی اضافه کرد: این‌که استاندار تهران یک هفته برخی از مشاغل را تعطیل کرد دلیل آن چیزی جز شرایط حاد تهران نیست پس نباید مردم این موضوع را به عنوان فرصتی برای سفر به شهرهای شمال کشور تلقی کنند و باز شاهد ترافیک در جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی کشور باشیم مسافرانی که حاضرند چندین ساعت در جاده چالوس و در ترافیک بمانند که این رفتار قابل توجیه نیست مجموعه این شرایط ما را به سمتی سوق می‌دهد که تنها از روش‌های قهری برای مجاب کردن مردم برای پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =