بومی سازی ۸۰ درصد تجهیزات یدکی نیروگاه ها

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از هدف گذاری برای داخلی سازی ۸۰ درصد از قطعات یدکی نیروگاه‌های برق خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،به نقل از صدا و سیما، علی عیسی پور گفت: تاکنون معادل ۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال قرارداد برای ساخت داخلی قطعات با شرکت‌های ایرانی منعقد شده است که برخی از این شرکت‌ها دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی هزینه تهیه این قطعات از خارج کشور ادامه: خریداری این حجم از قطعات یدکی مورد نیاز از شرکت‌های خارجی، به هزینه‌ای معادل ۱۱ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال نیاز داشت که با داخلی سازی آن‌ها تاکنون ۴ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی انجام شده است. هم اکنون شرکت‌های داخلی توانمند در داخلی سازی قطعات شناسایی شده است و به زودی فهرست این شرکت‌ها در اختیار زیرمجموعه شرکت قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسؤول در شرایط فعلی واردات لوازم یدکی مورد نیاز نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه است و اگر به سمت داخلی سازی نمی‌رفتیم، نیروگاه‌های برق در صورت بروز مشکل باید از مدار تولید خارج می‌شدند. لوازم یدکی پس از مقداری کارکرد مشخصی نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند که اکثر این قطعات دارای فناوری پیشرفته هستند که در حال حاضر داخلی سازی آن‌ها کلید خورده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =