حداقل محیط زیست از مسائل سیاسی دور بماند

رئیس‌کل دادگستری خوزستان با تاکید بر لزوم جداسازی مسائل جناحی و سیاسی از مسائل محیط زیست گفت: حداقل محیط زیست باید خالص و از مسائل سیاسی دور بماند، چرا که با مشکلات ایجادشده در زمینه محیط زیست همه آسیب خواهند دید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صادق مرادی در نشست ویدئوکنفرانس بررسی وضعیت محیط زیست در صنایع پتروشیمی و پسماندهای شهری، بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: محیط زیست سالم دغدغه همه ما است و ضروری‌ است از آن حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۹۹ (جهش تولید) و توجه به وضعیت اقتصادی کشور، صنعت پتروشیمی یکی از منابع کمکی برای اقتصاد کشور است که در شرایط  تحریم‌ها و حتی در آینده جایگزین مناسبی برای خام فروشی نفت خواهد شد ولی باید این اصل هم مورد توجه قرار گیرد که نسل‌های آینده هم به هوای پاک، زمین پاک و آب پاک نیاز دارند.

مرادی بیان کرد: به عنوان مسئول دستگاه قضا در خوزستان از همکاران خود در ماهشهر و  بندر امام می‌خواهیم بر عملکرد مجموعه پتروشیمی‌ها نظارت مستمر داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای که در حال حاضر به خوبی موضوعات زیست محیطی را رعایت می‌کند و کار و اشتغال را هم توسعه داده است مجموعه پتروشیمی تندگویان است که نشان داده هم اقتصاد و اشتغال آن هم در حجمی عظیم داشته و هم اینکه آلودگی‌های زیست محیطی را کنترل کرده و کاهش داده است و این نمونه، گویای این است که این کار شدنی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: این گونه مجموعه‌ها باید تقدیر شوند و بر استمرار این برنامه‌ها در شرکت‌ها نظارت داشت.

وی بیان کرد: اقدامات زیست محیطی و برنامه زمان‌بندی شرکت‌ها باید توسط مراجع قضایی شهرستان نظارت شود و اگر عزمی برای اجرای برنامه‌های زیست محیطی در مجموعه صنعتی وجود نداشته باشد، برابر قانون با آنان برخورد شود. کسانی نیز که در  این زمینه کوتاهی ندارند و برای رفع مشکلات زیست محیطی فعالیت دارند، مجموعه قضایی شهرستان پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشد.

مرادی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی در استان کمک خواهند کرد تا این اقدامات هرچه سریعتر به ثمر برسد ولی اگر مجموعه‌ای بخواهد کوتاهی کند و با اطلاعات غلط، دنبال ایجاد فرصت زمانی شود، مجموعه قضایی کوتاهی نخواهد کرد و با آن برخورد قانونی می‌شود. به عنوان دستگاه قضایی، در امور عمرانی و موضوعات محیط زیست در کنار سایر مسئولین استان کمک خواهیم کرد تا مشکلات زیست محیطی کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل پسماند شهرهای استان اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند یک مشکل عمومی در استان، کشور و حتی جهان است.

وی ادامه داد: مشکل تخلیه پسماندها در تالاب شادگان قابل قبول نیست و به خاطر عدم توجه به تالاب بین‌المللی شادگان به عنوان یکی از علامت‌های جهانی در استان خوزستان، با افراد مغرض برخورد می‌شود.

مرادی از نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شهرستان‌های آبادان، شادگان، خرمشهر و همچنین روستاییان و همه مسئولین شهرستان خواست در زمینه تبیین و ضرورت متمرکز شدن پسماندها در یک منطقه تلاش کنند و گفت: مدیریت صحیح پسماند علاوه بر منطقه، حتی می‌تواند برای کل کشور مفید باشد.

وی از مسئولین خواست مساله جناحی و سیاسی را از مسائل محیط زیست جدا کنند و ادامه داد: حداقل محیط زیست باید خالص و از مسائل سیاسی دور بماند، چرا که با مشکلات ایجادشده در زمینه محیط زیست همه آسیب خواهند دید.

در این نشست که با حضور مدیران صنایع پتروشیمی و مسئولین برخی از شهرهای استان خوزستان برگزار شد، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی از وضعیت زیست محیطی صنایع پتروشیمی در ماهشهر و وضعیت پسماندهای شهری و دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گزارشی از نحوه عملکرد پسماندهای عفونی و بیمارستانی استان خوزستان ارائه کردند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =