کنفرانس آسیب‌شناسی یادگیری الکترونیکی در ایران فردا برگزار می‌شود

کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با هدف استفاده از تجربیات کشورهای جهان که در زمینه استفاده از آموزش‌های الکترونیک موفق بوده‌اند، برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اباصلت خراسانی دبیر علمی کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با اشاره به شیوع بیماری کرونا در ۹ ماه گذشته در کشور و استفاده دانشگاه‌ها و مدارس از روش آموزش الکترونیکی، درباره  اهداف برگزاری این رویداد علمی اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری این کنفرانس، بررسی میزان اثربخشی استفاده از روش‌های آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی استفاده از تجربیات کشورهای جهان که در زمینه استفاده از آموزش‌های الکترونیک موفق بوده‌اند را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس دانست و گفت: در این راستا از متخصصان ۷ کشور برای حضور و ارائه تجربیات خود در این کنفرانس دعوت شده است.

خراسانی در ادامه گفت: بررسی استفاده دائمی از آموزش‌های الکترونیکی حتی بعد از ریشه‌کن شدن بیماری کرونا و اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدون و بهینه در جهت استفاده از آموزش‌های الکترونیکی در ارائه دروس در تمام ایام و تمام فصول نیز سومین هدف برگزاری این کنفرانس محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم درباره محورهای مهم مورد نظر در این کنفرانس اظهار کرد: اهم محورهای این کنفرانس را مواردی از قبیل آینده سازمان‌ها در ایران و جهان با توجه به تحولات در حوزه فناوری‌های یادگیری، جایگاه و اهمیت آموزش و یادگیری الکترونیکی در سازمان‌ها در عصر کرونا و پساکرونا، الگوها و مدل‌های آموزش و یادگیری الکترونیکی، الگوهای طراحی آموزشی در یادگیری الکترونیکی و از همه مهم‌تر محتوا و فناوری‌های محتوایی و ابزارهای تعاملی در آموزش و یادگیری الکترونیکی شامل می‌شوند.

وی افزود: از دیگر محورهای این کنفرانس ملی می‌توان به سنجش اثربخشی یادگیری در سیستم‌های آموزش و یادگیری الکترونیکی، رویکردهای ارزیابی عملکرد سیستم های آموزش و یادگیری الکترونیکی، الزامات اجرایی استقرار آموزش‌های الکترونیکی در سازمان‌های ایرانی، الزامات و عوامل موثر بر ابعاد کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی، طراحی مدل‌های ارزیابی آمادگی استقرار آموزش و یادگیری الکترونیکی، طراحی راهبردهای انگیزشی سازمان‌ها در به‌کارگیری آموزش و یادگیری الکترونیکی، چالش‌ها و مشکلات توسعه آموزش و یادگیری الکترونیکی، مدیریت، راهبری و سیاست‌گذاری آموزش و یادگیری الکترونیکی در کشور و تجارب سازمان‌های ارائه دهنده آموزش‌های الکترونیکی در کشور اشاره کرد.

خراسانی با اشاره به برگزاری چندین کارگاه آموزشی در این کنفرانس درراستای کاربردی‌تر کردن محتوی آن افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، عملیاتی‌سازی، اجرا کردن و تسهیل و کمک به دست‌اندرکاران بخش آموزش الکترونیکی است و در اجرای آن‌ها از دانشجویان، اساتید و متخصصان فن آموزش مجازی استفاده شده است.

وی در پایان گفت: در بعد بین المللی کنفرانس نیز از اساتید کشورهای سوئد، اسپانیا، ایرلند، آلمان، هلند و آمریکا که تجارب موفقی در زمینه اجرای آموزش الکترونیکی داشتند، برای حضور و ارائه گزارش و تجربیات موفق خودشان به کنفرانس دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =