بی‌تفاوتی، عامل افزایش تلفات کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با بیان اینکه ساده‌انگاری در زمینه بیماری کرونا شرایط را سخت خواهد کرد گفت: بی‌تفاوتی، آمار فوتی‌ها را افزایش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا">ایسکانیوز)، جاسم زارعی در آیین تقدیر از کارکنان نمونه این شبکه اظهار کرد: اهتمام، فرهنگ‌سازی، آموزش در راستای افزایش سطح آگاهی و سواد سلامت شهروندان و الگوسازی مناسب و عملی، جهت تغییر سبک زندگی و تداوم آن تا ریشه‌کنی کامل این بیماری توسط فرهیختگان و افراد موجه، دارای مقبولیت و ذی‌نفوذ جامعه می‌تواند در کنترل شیوع ویروس تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تاب آوری مدافعان سلامت در طول ۸ ماه گذشته گفت: ساده‌انگاری بیماری کووید ۱۹ در موج سوم، شرایط را سخت خواهد کرد و بی‌تفاوتی و انفعال در مقابل شیوع انفجاری این ویروس تاکنون مساوی با از دست دادن عزیزان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کادر بهداشت در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و ستاد شبکه بهداشت و درمان، کادر درمان در بیمارستان نبی اکرم (ص) و اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای از هیچ تلاشی جهت حفظ سلامت شهروندان دریغ نکرده‌اند و تا شکست این ویروس منحوس در خط اول مبارزه خواهند بود، اما جهت رسیدن به نتایج مطلوب و تعیین‌کننده این کافی نیست و همت آحاد جامعه می‌طلبد.

زارعی افزود: پیک زدن (بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی‌ها) در پاندمی‌ها و اپیدمی‌ها همواره با رعایت مردم نسبت عکس داشته است، هرکجا رعایت‌ها بیشتر بوده، آمارها کاهش پیداکرده و به دنبال خسته شدن مردم و عادی انگاری‌ها خیز آمار مبتلایان و فوتی‌ها رخ‌داده است.

این مسئول افزود: همکاری مردم و مسئولین در کنار تلاش کارکنان حوزه سلامت شهرستان در افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری کرونا و کاهش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرها قابل‌ستایش است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، از فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان و مجموعه فرمانداری، امام جمعه، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و سپاه شهرستان، شهرداران، دهیاران، متولیان تکایا، هیئت‌ها و حسینیه‌ها در رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و همکاری با کارشناسان بهداشت در سوگواری محرم، تاسوعا، عاشورا و اربعین گفت: انتظار می‌رود که در دهه آخر ماه صفر این رعایت‌ها تداوم داشته باشد تا شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم.

جاسم زارعی اشاره‌ای به تقدیر مردم و مسئولین شهرستان از مدافعان سلامت داشت و گفت: حضور مسئولین در کنار سربازان خط مقدم مقابله با کرونا نشان از آگاهی و درک بالای آن بزرگواران از شرایط موجود دارد و این اقدامات باعث دلگرمی، افزایش انگیزه و قوت قلب مدافعین سلامت در ادامه مسیر پرفراز و نشیب به ویژه در فصل پاییز و زمستان خواهد بود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =