آخرین وضعیت بیماری کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت بیماری کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پرویز یزدان پناه روز شنبه ۱۹ مهر ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان، از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به ۱۵۰ نفر خبر داد و افزود: از مجموع ۱۵۰ فوتی کرونا در استان ۱۳۶نفر دارای بیماری زمینه ای و ۱۴ نفر فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای بودند.

وی با بیان اینکه میانگین سن فوتی‌های کرونایی این استان ۶۸ سال بود، اظهارکرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۲۴۱ نفر بستری،۵۹۳۰ نفر ترخیص شده و ۸۴۷۳ نفر بهبود بافته کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۱۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که ۱۲۷ نفر کرونایی قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: دیروز دو مورد فوت ناشی از کروناویروس در استان داشته ایم که مجموع مرگ و میرهای کرونایی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویرویس تا کنون ۱۰هزار و ۲۰۸ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد مبتلا به کرونا شدند که ۴۲۰۰ در بویراحمد در شهرستان ۲۰۰۰ کهگیلویه و در شهرستان ۱۶۰۰گچساران و شهرستان دنا کنمترزین مورد را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: میانگین سن بیماران کرونایی استان ۴۱ سال بوده است.

یزدان‌پناه اظهار کرد: تاکنون ۳۷ هزار و ۷۰۰ نمونه در سطح استان از بیماران کرونایی و مشکوک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد که باید در قرنطینه خانگی باشند دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و از قرنطینه خارج می شوند و بیماری را به دیگران انتقال می دهند، بیان کرد: متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان در بروز بیماری کرونا دو برابر میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: ۱۳ دستگاه ونتی لیتور از سوی وزارت نفت به دانشگاه علوم پپزشکی تحویل داده شد که در آینده نزدیک به ظرفیت تخت‌هاتی استان اضافه می شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه ماسک زدن به تنهایی برای پیشگیری از کرونا اثرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: ماسک زدن در صورتی که فاصله اجتماعی رعایت نشود و در ماکن‌ها تهویه مناسب نباشد و زمانی حضور افراد در فضاهای بسته طولانی باشد، موثر نیست.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =