نقش دانشگاه آزاد در توسعه شهرها فراگیر و عملیاتی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی را برخاسته از دل توده مردم دانست که امروز با استراتژی خدمت به توسعه کشور وارد بطن جامعه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، احسان کامرانی در نشست مشترک دانشگاهیان با اعضای شورای شهر بندرعباس با اشاره به نقش و رسالت دانشگاه در پیشبرد اهداف جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن پتانسیل و توان بالای علمی و پژوهشی این آمادگی را دارد تا به همه مشکلات و معضلات جامعه به عنوان یک مشاور ورود و مشکلات پیش رو را با توان علمی و پژوهشی  حل نماید.

وی نقش دانشگاه را در توسعه شهر مهم و اساسی خواند و تاکید کرد: توسعه و دانشگاه دو عنصر مرتبط و جدانشدنی هستند و هر جایی که دانشگاه به بالندگی و رشد برسد، توسعه پایدار نیز اتفاق خواهد افتاد.

کامرانی تصریح کرد: توان هئیت علمی دانشگاه در علوم مختلف، از سرمایه های بزرگی است که می تواندشهرداری و  شورای شهر را در توسعه مبلمان شهری و حل مشکلات پیش رو در حوزه شهر و روستا یاری رساند و رشد و بالندگی را رقم بزند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، شورای شهر را یک پارلمان محلی تلقی کرد که با رای مردم تشکیل شده و می تواند با قانونگذاری در حوزه شهری، نظارت بر عملکرد شهرداری ها،  رسالت واقعی خود را که خدمت در جهت توسعه و رفاه شهروندان است به منصه ظهور برساند.

این استاد دانشگاه، تعامل دوجانبه شورای شهر و دانشگاه را در حل مشکلات پیش رو مهم خواند و تاکید کرد: دانشگاه می تواند به عنوا ن یک مشاور دهنده علمی در کمیسیون های تخصصی شورای شهر، شهرداری، شورای عالی استان ها و...  رشد و تکامل شهر را در جهت توسعه پایدار رقم بزند.

کامرانی از اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برای همکاری با همه سازمان ها، نهادها، ادارات و... خبرداد و یادآور شد: ما توان علمی و پژوهشی خود را با استفاده از کادر هئیت علمی مجرب در همه ی علوم  به خصوص در حوزه معماری، شهرسازی، عمرانی و... داریم  و می توانیم در جهت توسعه همه جانبه کمک و یاری رسان معنوی و فکری همه سازمان ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این نشست با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در فراهم ساختن، فضای مطلوب برای رشد و توسعه علمی جوانان در کشور و استان هرمزگان گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه همه جانبه غیر قابل انکار است و دانش آموختگان  این دانشگاه در منصب های مختلف در حال ارائه خدمات خود به جامعه هستند.

اسلام باوقار با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه همه جانبه افزود: توقع می رود دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بنیه علمی قوی و توانمندی های بالا پژوهشی، مسیر توسعه را  در کنار تلاش مسئولان شهری برای رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار، هموار سازد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، دانشگاه را مغز متفکر و اندیشمند جامعه خواند و گفت: شورای اسلامی شهر بندرعباس این آمادگی را دارد تا در کمیسیون های تخصصی خود از استادان و کادر هئیت علمی دانشگاه برای گرفتن مشاوره و انجام کار علمی بهره مند شود.

وی کمک رسانی در حوزه حقوقی را یکی از مهمترین دغدغه های شورای اسلامی شهر خواند و تاکید کرد: وجود استادان علم حقوق با گرایش های مختلف می تواند کمک شایان توجهی برای حل مشکلات حقوقی شهرداری ها و شورای اسلامی  شهر و روستا نماید و بسیاری از مسائل را برای ما حل و فصل کند.

باوقار استفاده از ظرفیت دانشگاه را در پروژه های عمرانی، معماری و زیباسازی شهری مهم و حیاتی خواند و افزود: تعامل سازنده و تبادل نظر و گرفتن مشاوره در امور اجرایی و شهرسازی می تواند یکی از بخش های مهم در زیبا سازی مبلمان شهری و فضای فیزیکی شهر داشته باشد.

در ادامه این نشست مباحثی چون تغییر سبک زندگی مردم  به دلیل عدم توجه به فرهنگسازی مناسب، ایجاد شهری هوشمند، ایجاد قرارگاه تحول فرهنگی، نقش نخبگان دانشگاهی در تصمیم گیری ها، استفاده بهینه از ظرفیت استادان دانشگاه، عقد تفاهم نامه همکاری در حوزه پژوهش، فناوری، فرهنگی و...، پر کردن خلاءهای فرهنگی با ایجاد تعامل فکری بیشتر، استفاده از ظرفیت دانشگاه در مرکز مطالعاتی شهری، حل مشکلات تولید زباله و پسماند شهری  مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد این نشست ها به صورت تخصصی تر برگزار و همکاری بهتری برای ایجاد تعامل بیشتر صورت گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076268

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =