«عاشقانه از میان مردگان مصری» در کتابفروشی‌ها

رمان «عاشقانه از میان مردگان مصری» حکایت راوی جوانی است که قصد دارد از گذشته خود مطلع شود؛ چرا که دیرزمانی در شهر به او دروغ گفته‌اند و او با مشقت دریافته که میراث‌دار حسدها و آزمندی‌هایی در میان جمع و زندگی گذشته خود است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مصطفی جمشیدی از نویسندگان کشورمان درباره تازه‌ترین رمان خود اظهار داشت: رمان «عاشقانه از میان مردگان مصری» حکایت راوی جوانی است که قصد دارد از گذشته خود مطلع شود؛ چرا که دیرزمانی در شهر به او دروغ گفته‌اند و او با مشقت دریافته که میراث‌دار حسدها و آزمندی‌هایی در میان جمع و زندگی گذشته خود است.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این رمان، پسرموسی، قهرمان ما، بزرگ شده و به زادگاه خویش که مادری جوانمرگ را در آن از دست داده برگشته و به زندگی خود فکر می‌کند، ابراز داشت: او در روستاها و فضاهایی به دنبال گذشته خود می‌گردد و از طوفان و سیل حوادث و روایات گوناگون سربرمی‌آورد. کابوس پدری مقتول او را رها نمی‌کند...تصاویر می‌آیند و می‌روند اما آنچه بجاست بازگشت به گذشته‌ای وهم آلود و افسانه‌هایی راز آلود است؛ قصه دو روستا که چون زمان‌های موازی هر جا و هر چیز در یکی موجود است در دیگری نیز همانند آن موجود است، چاشنی کار است.

نویسنده کتاب «سونات عدن» تصریح کرد: چنین رخدادی داستانی پلیسی نیست، اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. این رمان عاشقانه از میان مردگان مصری ذره ذره میل مخاطب را با نوشته‌ای متفاوت به سمت واکاوی گذشته‌ها و وهم و امیدهای راوی می‌ببرد و قضاوت سپردن شفقت و مهر به جای عداوت و گناه را به خواننده می‌سپارد.

جمشیدی در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه این اثر سعی دارد با جریان سیال ذهن شاعرانگی و صمیمیت در زندگی روستا و گذشته قهرمان‌ها را یادآور شود، توضیح داد: در این رمان، روایت دو روزگار موازی از دو دهکده و اتفاقات آخرالزمانی بیان می‌شود؛ چرا که در دل طبیعت، حقیقت و دروغ را از زبان مادر راوی به رخ می‌کشد.

وی در پایان ضمن اشاره به روند طولانی چاپ این اثر گفت: انتظار برای چاپ این رمان کمی طول کشید، اما در دور جدید کارهای انتشارات علمی و فرهنگی چاپ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =