سه دلیل برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در قطر به جای ایران

روزنامه «الرایه» قطر سه دلیل برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در این کشور را به جای ایران تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) ، فینال لیگ قهرمانان آسیا در حالی قرار است ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) برگزار شود که در حال حاضر صعود پرسپولیس از منطقه غرب به فینال قطعی است و فینالیست شرق آسیا هم روز ۱۳ دسامبر مشخص می شود.

روزنامه الرایه قطر در شماره امروز خود با تاکید بر اینکه شهر دوحه نزدیکترین گزینه برای میزبانی فینال است، سه دلیل که باعث تقویت احتمال انتخاب شهر دوحه می شود را به این شکل تشریح کرد:

۱- تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدار فینال در کشوری در غرب آسیا.

۲- مسابقات انتخاب شرق آسیا (تا مرحله فینال) در روز ۱۳ دسامبر به پایان می رسد یعنی ۶ روز قبل از دیدار فینال. به این ترتیب تیم راه یافته از شرق آسیا فرصتی برای انتقال به محل دیگری برای برگزاری فینال ندارد. اگر هر تیمی به محل دیگری برود ، به یک دوره قرنطینه احتیاج دارد و بنابراین برگزاری بازی فینال در این زمان در ۱۹ دسامبر دشوار است.

۳- زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از موافقت فدراسیون فوتبال قطر برای میزبانی از تیم های شرق آسیا خبر داد، تاکید کرد محل برگزاری فینال را که در غرب قاره است، اعلام می کند اما مشخص نکرد فینال به میزبانی تیمی برگزار می شود که به دیدار نهایی رسیده است یعنی پرسپولیس ایران.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود درباره پرسپولیس هم نوشته است: «پرسپولیس فینالیست منطقه غرب قاره می تواند مدتی قبل از برگزاری فینال به دوحه بیاید تا به شرایط آب و هوایی عادت کند و تست های کرونا را انجام بدهد. همه این موارد تاکید می کند که دوحه نزدیکترین گزینه برای میزبانی فینال آسیا است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1076333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =