انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش سواد نوجوانان با علوم شناختی

به منظور ارتقای سواد و سرمایه‌ شناختی جامعه کودک و نوجوانان تفاهم نامه همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای با موضوع ارتقای سواد و سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان با محوریت استفاده از سرگرمی، بازی‌ها، انیمیشن، کتاب و استفاده از یافته‌های دانش علوم شناختی در طراحی و تولیدات با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رساند.

مجید نیلی‌احمدآبادی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مراسم با اشاره به اینکه ارتقای سرمایه شناختی جامعه یکی از اهداف ستاد است، گفت: سیاست ستاد همکاری با سایر مراکز و نهادها در حوزه‌های مختلف و حمایت از آنها است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگی قشر کودکان و نوجوانان می‌تواند برای رسیدن به اهداف در این حوزه نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان سبب رشد شناختی، علمی و فرهنگی آنان می شود، گفت: این امر موجب می شود تا  آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیدا ‌کند.

نیلی با اشاره به اینکه در جوامع دانش‌بنیان مهم‌ترین سرمایه، سرمایه شناختی و فکری مردم است، افزود: باید تمرکزمان را بر ابزارهایی قرار دهیم که با کم‌ترین هزینه تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره‌مند شوند و امروز با توجه به نقش و نفوذ فناوری‌ها، این ابزارها و تجهیزات می‌تواند بسیار در این زمینه تاثیرگذار باشد، به شرط آنکه بر اساس چارچوب‌های مشخص ارزیابی و تولید شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =