کشته و مجروح شدن بیش از 13 هزار زن و کودک یمنی در پی حملات ائتلاف سعودی

یک سازمان حقوق بشری یمنی ضمن ارائه آماری از زنان و کودکان قربانی شده در یمن هشدار داد، در پی ممانعت ائتلاف سعودی از ورود مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» یک فاجعه انسانی بزرگ در حق زنان و کودکان یمنی در راه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «انتصاف»سازمان یمنی حامی حقوق کودکان و زنان یمن اعلام کرد، جمع قربانیان زن و کودک در پی حملات ائتلاف سعودی تا نهم اکتبر سال جاری (۲۰۲۰) به ۱۳۰۷۳ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سازمان مذکور افزود، در پی بمباران مستقیم ائتلاف سعودی ۵۱۸۳ زن و ۷۸۹۱ کودک شهید یا مجروح شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده صدها مرکز بهداشتی ویژه مادران و کودکان در نتیجه ممانعت ائتلاف سعودی از ورود مشتقات نفتی به بندر «الحدیده» در آستانه بسته شدن هستند و با این روند یک فاجعه انسانی بزرگ در حق زنان و کودکان یمنی در راه است.

سازمان انتصاف سپس اعلام کرد، حملات مستقیم و غیرمستقیم ائتلاف سعودی به تأسیسات آموزشی به حدود دو میلیون دانش‌آموز دختر و پسر آسیب وارد کرده است.

این سازمان، طرف‌های مربوطه را به حمایت روانی از زنان و کودکان آسیب دیده فراخواند و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بیطرف برای بررسی جنایات ائتلاف متجاوز و محاکمه عاملان این جنایات شد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =