تحریم‌های اخیر شعارهای توخالی حقوق بشری آمریکا را نشان داد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که تحریم‌های اخیر آمریکا نشان دهنده عدم پایبندی آمریکا به مبانی حقوق بشر است، گفت: ما می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی بر رفتارهای ضد انسانی آمریکا مسلط باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابراهیم عزیزی با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا اظهار کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران را باید از چند بعد مورد تحلیل قرار داد؛ اول این‌که اساسا موضوع تحریم علیه ایران چیز تازه‌ای نیست. سال‌هاست که آمریکایی‌ها از حربه تحریم علیه ایران استفاده می‌کنند تا به ملت ایران و ایران اسلامی فشار وارد کنند. آمریکایی‌ها هرچند یکبار تلاش می‌کنند از این ابزار استفاده کرده که میزان کارآمدی آن بستگی به مدیریت و توانمندی ما در داخل دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اقدام اخیر آمریکا نشان داد شعار دفاع از حقوق بشر فریبی بیش نیست و آنها به هیچ کدام از مبانی حقوق بشر پایبند نیستند که اگر پایبند بودند ورود دارو را به کشور نمی‌بستند کشوری که به دنبال استقلال سیاسی و اقتصادی خود است چرا باید بیماران خاص همچون سرطانی و پروانه‌ای اینقدر در تنگنا قرار گیرند که به خاطر تحریم‌ها از دسترسی به دارو بازمانند مقامات آمریکایی تنها شعار حقوق بشر سر می‌دهند و رویکردی متفاوت دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی باید دستگاه دیپلماسی نسبت به اقدامات جنایتکارانه آمریکا جدی‌تر واکنش نشان دهد با توییت زدن نمی‌توان به دنبال دیپلماسی جدی بود، باید برخورد قاطع صورت گیرد. ایران اسلامی ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌تواند با خوداتکایی در کنار دیپلماسی فعال از آن بهره گیرد.

عزیزی در پایان و در جمع‌بندی اظهار کرد: تحریم ابزار دست دشمن و خوداتکایی ابزار دست ماست . ما باید به استقلال اقتصادی – دارویی – صنعتی و کشاورزی برسیم که اینها داروی شفابخش و راه نجاتمان است. ما می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی بر رفتارهای ضد انسانی آمریکا مسلط شویم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =