عمر وحشتناک کرونا روی سطوح

مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که SARS-CoV-۲ می تواند در برخی از سطوح به مدت ۲۸ روز دوام داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-روی-سطوح">ایسکانیوز)، گروه تحقیقاتی در استرالیا به تازگی آنچه بسیار وحشتناک به نظر می رسد را منتشر کرده است؛ SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث ایجاد کووید-۱۹ می شود، حتی پس از ۲۸ روز نشستن روی سطوحی مانند شیشه و اسکناس زنده است. با توجه به ذرات معلق در هوا و همچنین قطرات ناشی از سرفه، عطسه و صحبت کردن، این تحقیق یادآوری می کند که ما باید مراقب آنچه که لمس می کنیم نیز باشید.

محققان یک سویه از SARS-CoV-۲ را گرفتند و آن را در هوا معلق کردند. غلظت نهایی ویروس در مخاط جعلی(مخاط ساخته شده شبیه به انسان) ۱۰۷ × ۹۷/۴ میلی لیتر در میلی لیتر بود که محققان تخمین می‌زنند تقریباً مقدار ویروس موجود در مخاط یک بیمار کووید-۱۹ با بار ویروسی زیاد باشد. 

تیم سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع استرالیا (CSIRO) در مقاله خود نوشت: «در حالی که ویروس مورد استفاده در این مطالعه زیاد است، اما نشان دهنده مقدار قابل قبولی از ویروس است که ممکن است روی یک سطح رسوب کند.»

سپس تیم اجازه داد که مخاط روی فولاد ضد زنگ، شیشه، وینیل، پنبه، پلیمر و اسکناس کاغذی در سه درجه حرارت مختلف ۲۰ درجه سانتیگراد، ۳۰ درجه سانتیگراد و ۴۰ درجه سانتیگراد (۶۸ تا ۱۰۴ درجه فارنهایت) خشک شود.

آنها از مخاط خشک شده در یک ساعت و ۱، ۳، ۷، ۱۴، ۲۱ و ۲۸ روز پس از تلقیح نمونه برداری کردند. 

تیم تحقیق دریافت که ویروس در اکثر سطوح در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد باقی مانده است و می تواند تا ۲۸ روز شناسایی شود(تنها استثنا پنبه است که پس از هفت روز در حد تشخیص بود).

دبی ایگلز، یکی از محققان گفت: در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد، یعنی حدود دمای اتاق، ما متوجه شدیم که ویروس بسیار قوی است و به مدت ۲۸ روز در سطوح صاف مانند شیشه موجود در صفحه تلفن های همراه و اسکناس ها زنده مانده است.

آزمایش های مشابه آنفلوانزای A نشان داده که این ماده به مدت ۱۷ روز روی سطوح زنده مانده است، که نشان می دهد مقاومت SARS-CoV-۲ چقدر است.

در دمای بالاتر، ویروس خیلی زنده نماند. مدت زمانی که ویروس در محدوده تشخیص شیشه، وینیل، فولاد ضد زنگ، پلیمر و کاغذ قرار داشت بین ۳ تا ۲۱ روز در دمای ۳۰ و ۴۰ درجه سانتیگراد بود.

همچنین هنوز نمی دانیم که برای بیمار شدن فرد به چه میزان ویروس زنده نیاز است. محققان در حال تجزیه و تحلیل میزان ویروس در ده برابر کاهش بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076559

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =