تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ ۴ درصد رشد کرد

تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ کشور در شش ماهه ابتدایی سال جاری به میزان بیش از ۲۴ میلیون تن، نشان می‌دهد که تولید این ماده معدنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد چهار درصدی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۹ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن تولید کردند که نسبت به نیمه نخست سال جاری رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد؛ چراکه در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۰۲ تن سنگ‌آهن تولید شده بود.

از این میزان، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن کشور به ترتیب شامل گل گهر هشت میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۷۷ تن، چادرملو پنج میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۶۹ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۹۶ تن، گهرزمین دو میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۲۸ تن، مرکزی دو میلیون و ۶۷ هزار و ۱۲۲ تن، توسعه فراگیر سناباد یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۲۳ تن، اپال پارسیان سنگان یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۸۴ تن، صبانور ۷۱۰ هزار و ۹۲۱ تن و جلال آباد ۲۱۳ هزار و ۶۷۰ تن کنسانتره تولید کردند.

همچنین این شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی امسال، ۶۴۰ هزار و ۹۲۸ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کرده‌اند که نسبت به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۹۱۷ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، حاکی از کاهش ۴۹ درصدی است.

افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره در شهریور

آمار نشان می‌دهد که میزان تولیدکنسانتره در شهریورماه امسال، چهار میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که چهار میلیون و ۱۴ هزار و ۶۲۹ تن بوده است، شش درصد افزایش یافته است.

طی شش ماهه ابتدایی امسال، شرکت‌های بزرگ هشت میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کرده‌اند که در مقایسه با شش ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ (۱۰ میلیون و ۶۰ هزار و ۵۸۰ تن)، ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین میزان ارسال کنسانتره در شهریور ماه نیز یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۱۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش یافته است. در نیمه نخست سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۸۲ تن کنسانتره از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ارسال شده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =