«چالش صنعت» بخش ویژه جشنواره نانو فناوری دانشگاه آزاد است

دبیر پنجمین جشنواره نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویداد «چالش صنعت» بخش ویژه پنجمین جشنواره نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد تبریز است.

سعیده ابراهیمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری پنجمین جشنواره نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: فناوری نانو یکی از مهم‌ترین فناوری‌های قرن 21 محسوب می‌شود که انقلابی در تمامی جوانب زندگی بشر ایجاد کرده است. به طوری که جامعه جهانی در پی گسترش این فناوری در ابعاد مختلف است.

وی افزود: مرکز تحقیقات نانوفناوری صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در همین راستا و همگام با جامعه جهانی از سال 1392 در جهت بهره‌برداری از قابلیت‌های فناوری نانو در صنعت ایجاد شده است و اهدافی از جمله شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری‌های توسعه یافته نانو در صنایع موجود، ارتقای دانش عمومی در حوزه فناوری نانو و تقدیر از برترین محصولات فناوری نانو دنبال می‌کند.

دبیر پنجمین جشنواره نانوفناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در جشنواره فناوری نانو، نهادها و پژوهشگران فعال در هفت محور حضور خواهند داشت. همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مراسم تجلیل از برترین‌ محصولات فناوری نانو و معرفی به ستاد توسعه فناوری نانو، سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد، جهت اخذ مجوزهای لازم انجام می‌گیرد.

ابراهیمی اصل درباره محورهای برگزاری جشنواره تصریح کرد: پژوهشگر برتر، مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، پایان‌نامه، اختراع، پیش‌محصول و محصول (پروتوتایپ)، واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خصوصی با محصول نانویی، شرکت‌های بازرگانی، مسابقه چالش صنعت، شرکت‌های مشاوره‌ای و خدمات و کارگزاری در حوزه نانو، مجموعه محورهای فعال در پنجمین دوره جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در 2 حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی تشریح کرد: این جشنواره در محورهای نانوشیمی، نانوفیزیک و نانوفوتونیک، نانوبیوتکنولوژی، نانوالکترونیک، نانوفناوری در علوم سلامت(علوم پزشکی و زیست‌فناوری، علوم دارویی، علوم بهداشتی و محیط زیست، علوم دندان)، نانوسیال، نانومواد و سایر کاربردهای نانوفناوری برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خاطرنشان کرد: این مرکز تحقیقاتی پس از برگزاری چهار دوره این جشنواره در واحدهای استان تهران و علی‌آباد کتول میزبانی جشنواره را در سال 1399 برعهده خواهد داشت. امید است با رویکرد صنعتی شهر تبریز و مرکز تحقیقات نانوفناوری صنعتی، گامی مهم در معرفی این فناوری به صنایع استان انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =