تکنولوژی های نوین برای مقابله با کرونا به یاری دانشمندان آمدند

شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده که هر روز بسیاری از مدارس و مشاغل با روش های جدیدی برای حاظت مردم در مقابل بیماری کووید_۱۹ رو به رو شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت فناوری RedCare، ابزار جدیدی را به نام EV طراح کرده که توانای انجام اسکن های حرارتی بدن و همچنین قابلیت تشخیص چهره را دارد.

دانش آموزان و کارمندان می توانند با استفاده از کارت شناسایی اسکن شوند و EV چهره آن ها را شناسایی  و دما بدنشان را کنترل خواهد کرد. اگر فردی تب داشته باشد، دستگاه به آن طرف صفحه نمایش هشدار می دهد.

مدیر عامل این شرکت Paul Kapu اظهار کرد که در ابتدا خواسته او طراحی ابزاری ایمن برای مدرسه ای در فلوریدا بود. او معتقد است حتی پس از عمومی شدن واکسن کرونا، این فناوری می تواند به عنوان یک اقدام ایمن همچنان مورد استفاده قرار گیرد.

پیش تر، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های گوناگون تکنولوژی های متنوعی را برای پیشگیری و مقابله با کووید_۱۹ ارائه کرده بودند. تشخیص کرونا با کلاه ایمنی هوشمند، کنترل تماس دست با صورت توسط مچ بند "ایموتاچ" و پیشگیری از کرونا با قلاب "هایجینهوک" تنها برخی از این ابزار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076626

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =