گلایه رئیس دانشگاه سوره از عملیاتی نشدن وعده اینترنت رایگان

برخی دانشگاهیان به اعلام خبر رایگان شدن اینترنت سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که هیچ خبری از رایگان شدن نیست و تسهیلات اینچنینی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه‌ها پس از شیوع کرونا ناچار به سمت آموزش مجازی و غیرحضوری شدن آموزش رفتند؛ اما به دلیل ناگهانی بودن این اتفاق، برخی زیرساخت‌ها آماده نبود و همانطور که پیش‌بینی می‌شد مدیریت بحران هم برای مدیران کمی سخت بود. نبود زیرساخت‌های ارتباطی یا روشی منسجم برای ارتباط دانشجو و استاد، از معضلاتی بود که به ظاهر دیده می‌شد. اما رفته رفته گلایه‌های دانشجویان پیرامون نبود اینترنت با سرعت مناسب برای برگزاری کلاس‌های درس و از همه مهمتر هزینه گزاف برای اینترنت مطرح شد.

از همان ابتدای راه‌اندازی آموزش آنلاین، وزیر علوم، وزیر ارتباطات و و حتی رئیس جمهور وعده‌هایی مبنی بر افزایش سرعت اینترنت و حتی رایگان شدن اینترنت مصرفی دانشجویان برای کلاس‌های درس دادند که این وعده محقق نشد تا اینکه ۱۹ مهرماه محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد: «پیرو مکاتبه منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه لیست سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اینترنت رایگان برای این سامانه‌ فعال شده است.»

پس از اعلام خبر رایگان شدن سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها، برخی دانشگاه‌ها اعلام کردند همچنان از این تسهیلات بی‌بهره‌اند و خبری از اینترنت رایگان نیست یا خبر رایگان شدن اینترنت از اساس کذب است یا این تسهیلات شامل برخی دانشگاه‌ها شده است.

در ابتدا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تماس با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران اعلام کردند که ازین تسهیلات بی‌بهره‌ ماندند. همچنین رئیس دانشگاه سوره نیز در پست اینستاگرامی به این موضوع واکنش نشان داد و متنی اعتراضی منتشر کرد.

محمدحسین ساعی در این پست نوشته است: «به ما کمک کنید! واقعاً بدون یاری شما نمی‌شود، دوستان؛ حدود هشت ماه است که دائماً از سه وزارتخانه مهم کشور، خبر می‌رسد که ترافیک استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مدارس رایگان شده است؛ دقت کنید: نمی‌فرمایند که در حال برنامه‌ریزی برای رایگان کردن ترافیک هستیم؛ می‌فرمایند رایگان شد و تمام.

در همه این هشت ماه هم در سایت وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و هم در سایت‌های رسمی مرتبط با وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نام سامانه آموزش مجازی دانشگاه سوره درج شده است. دوستان سخت‌کوش و زحمت‌کش ما در این بخش‌ها، در همه این مدت به ما می‌گویند ترافیک مصرفی سامانه آموزش مجازی دانشگاه سوره رایگان است اما ما در بخش انفورماتیک دانشگاه چنین چیزی را مشاهده و تایید نمی‌کنیم.

خودم استفاده‌کننده همین سامانه‌ هستم اما برای اطمینان بیشتر به چند ارائه دهنده خدمات اینترنتی هم تماس گرفتیم و آنها هم از وجود چنین خدمتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند دوستان دانشجوی عزیزی که از سامانه آموزش مجازی دانشگاه سوره استفاده می‌کنید، شما به ما کمک کنید و به ما گزارش دهید که آیا ترافیک مورد استفاده شما رایگان شده است؟

برای کمک به ما، لطفاً شهر و اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود را بنویسید و بفرمایید که آیا ترافیک مورد استفاده شما برای اتصال به سامانه آموزش مجازی، رایگان شده است یا خیر.

اگر ممکن است با خدمات‌دهنده اینترنت خود هم تماس بگیرید و جهت اطمینان بیشتر درباره ترافیک رایگان مزبور هم از آنها بپرسید؛ اگر هم برای شما ممکن است، فایل صوتی تماس خود با خدمات‌دهنده یا هر سند دیگری را که نشان می‌دهد، هزینه ترافیک مصرفی شما برای آموزش مجازی رایگان نشده است، برای ایمیل من به آدرس زیر بفرستید: saei@soore.ac.ir هدفم این است این فایل‌های صوتی و سایر اسناد را برای مدیران مختلف کشور بفرستم؛ شاید فرجی شد از این وضعیت بغرنج خارج شویم.»

باید منتظر واکنش‌های وزرای ارتباطات و علوم ماند و دید که باز هم بر حرف‌های خود مبنی بر رایگان شدن اینترنت سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها هستند یا تلاش می‌کنند مشکلات را به دور از هیاهو و آمار دادن‌های توئیتری حل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =