تأسیس کلینیک تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی قشم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از تأسیس کلینیک تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مهدی دسینه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با حمیدرضا مومنی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و گفت وگو کرد.

 دسینه در این دیدار از برنامه ریزی به منظور تأسیس کلینیک تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی قشم خبر داد و گفت: دانشگاهها علاوه بر تأثیرگذاری در ارتقاء سطح آموزشی و حمایت از طرحهای پژوهشی موظف به انجام اقداماتی در راستای تأثیر علم بر حوزه های اجتماعی و جامعه محلی نیز هستند، به همین منظور طرح احداث مرکزی تحت عنوان دانشکده پزشکی و پیراپزشکی به همراه کلینیک تخصصی با هدف بهره مندی از ظرفیت های این واحد به ویژه فارغ التحصیلان دانشکده بین الملل پزشکی برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قشم به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی تحصیلات تکمیلی جنوب کشور با بیش از 75 رشته در دوره دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و 15 هزار فارغ التحصیل در 29 سال فعالیت خود تأثیر فوق العاده ای در ارتقای سطح علمی و فرهنگی منطقه گذاشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای این دانشگاه جذب رشته هایی کاربردی با هدف پرورش نیروی انسانی متخصص، هماهنگ با سیاست های تدوین شده و پتانسیل های موجود در منطقه است.

استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در حوزه شیلات

حمیدرضا مومنی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار گفت: مسئولان، قشم را به عنوان یکی از قطب های اصلی شیلات کشور پذیرفته اند، لذا بهره مندی از این فرصت مستلزم برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی قشم است.

وی افزود: دستیابی به برخی اهداف بلندمدتو علمی در حوزه های گوناگون نیازمند ساختار و بسترهای مناسب در دانشگاه و فضاهای علمی است که خوشبختانه در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با تجهیز و توسعه بخشهای گوناگون، به ویژه آزمایشگاههای پژوهشی و تحقیقاتی این مهم را فراهم کرده است.

مؤمنی اظهار کرد: مطالعه، آسیب شناسی و برنامه ریزی مدون و دقیق یکی از نیازهای اصلی حرکت به سوی توسعه پایدار در جزیره قشم است که با استفاده از داشته های علمی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی قشم، می توان با سرعت بیشتری این مسیر را طی کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در جزیره، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم است که برای رسیدن به این امر، همکاری با دانشگاه ها، به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده همکاری و همراهی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برای انجام کارهای علمی و پژوهشی، راه اندازی کلینیک تخصصی پزشکی و رسیدن به اهداف مشترک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =