تداوم آلودگی هوای پایتخت تا فردا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا (۲۲ مهر ماه) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۲۱ مهر ماه) با توجه به برقراری جو نسبتاً پایدار و آرام طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها از روز قبل، همچنین همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده است و در بیشتر مناطق شاهد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

با تداوم این وضعیت جوی و عدم وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوای بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

در شامگاه امشب (۲۱ مهر ماه) با افزایش ترافیک و تجمع آلاینده‌ها انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با عدم وزش باد مؤثر تا صبحگاه فردا (۲۲ مهر ماه) و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افرایش پیدا خواهد کرد و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با حاکمیت جو آرام و پایدار طی روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۲۲ مهر ماه) پیش‌بینی می‌شود تجمع آلاینده‌ها و افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از تردد خودروها باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۱۸ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۱ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است. در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =