وضعیت سلامت پدر و مادرم وخیم‌تر شده است

دختر رهبر زندانی جمعیت اسلامی نیجریه از وخیم تر شدن وضعیت سلامت پدر و مادرش به دلیل محرومیت از خدمات پزشکی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جمعیت اسلامی نیجریه از وخیم بودن حال والدین به دلیل اهمال پزشکی خبر داد و گفت که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آنها وخیم‌تر شده است.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی افزود که شیخ زکزاکی در زندان دو بار دچار سکته مغزی شده و از مسمومیت خونی با سرب به دلیل باقی ماندن گلوله‌های متعدد در بدنش رنج می‌برد.

سهیلا زکزاکی درباره مادرش نیز می‌گوید که به او پنج گلوله اصابت کرده بود و می‌بایست تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت اما چنین اقدامی صورت نگرفته و وی از درد شدیدی در قلبش رنج می‌برد. 

وی افزود که مادرش از آرتروز در مفاصل نیز رنج می‌برد و سه سال پیش می‌بایست تحت عمل جراحی برای تعویض مفصل زانو قرار می‌گرفت اما به دلیل اهمال پزشکی وی اکنون ناگزیر به استفاده از ویلچر است.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت متهم کرد.


منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =