گفت‌وگوی مصر و عراق درباره تهدیدهای منطقه

وزیر خارجه عراق گفت که در دیدار امروز خود با مقامات مصری درباره مسائل مختلف و در راس آن تهدیدهای منطقه گفتگو کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزیر خارجه عراق گفت که با «سامح شکری» همتای مصری خود درباره تهدیدها در منطقه گفتگو کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، «فؤاد حسین» در نشست خبری با همتای مصری خود گفت: ما و مقامات مصری ضمن بررسی مسائل مختلف، بر لزوم رفع موانع در مسیر رشد و توسعه روابط میان بغداد-قاهره تاکید کردیم.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه نخست وزیر مصر هم اواخر ماه جاری میلادی به عراق خواهد رفت، گفت: از موضوعات مهم مورد بررسی در دیدارها با مقامات مصری، تهدیدهای منطقه بود و تفاهم مشترکی میان بغداد و قاهره در این زمینه وجود دارد.

وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.

از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه عراق با مقامات مصری، بررسی مهمترین موضوعات نشست سه‌جانبه در سطح وزرای خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن بوده است که قرار است فردا در قاهره برگزار شود.

اوایل شهریور ماه گذشته، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین عبدالله الثانی»، ولی عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه‌جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

کد خبر: 1076692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =